Gå til innhold

OneCall - Hvor lang tid tar det å få svar pr. mail?

Anbefalte innlegg

Hey,

sendte en mail til OneCall for å be om nytt simkort og gjenåpning av abonnement, etter at mobilen min ble stjålet forrige tirsdag. Hvor lang tid går det før man får svar på slike henvendelser? Har sendt to mailer nå. Kunne jo ha ringt, men har hørt at det tar lang tid før man kommer igjennom, og jeg har dessuten bestilt mob fra den fjerne østen, så jeg må uansett vente på denne..

Prøvde å argumentere meg bort fra de to avgiftene (gjenåpnings og utstedelse av kort) - er det noen som vet om det nytter å krangle på disse? Brukte argumenter som fri innmelding hos konkurrenter og at Chess gjorde det samme for meg for et par år siden, samt at disse avgiftene tilsvarer 6 ganger forbruket mitt pr måned (!)..

Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey,

sendte en mail til OneCall for å be om nytt simkort og gjenåpning av abonnement, etter at mobilen min ble stjålet forrige tirsdag. Hvor lang tid går det før man får svar på slike henvendelser? Har sendt to mailer nå. Kunne jo ha ringt, men har hørt at det tar lang tid før man kommer igjennom, og jeg har dessuten bestilt mob fra den fjerne østen, så jeg må uansett vente på denne..

Prøvde å argumentere meg bort fra de to avgiftene (gjenåpnings og utstedelse av kort) - er det noen som vet om det nytter å krangle på disse? Brukte argumenter som fri innmelding hos konkurrenter og at Chess gjorde det samme for meg for et par år siden, samt at disse avgiftene tilsvarer 6 ganger forbruket mitt pr måned (!)..

Takk for tilbakemelding!

Det tar ofte en uke å få svar.

Trur ikke du kommer langt i argumentsjonen din. Noe må jo Onecall tjene penger på og.

Lenke til kommentar

har, som nevnt, hatt suksess med slikt før, så jeg lever i håpet..

Håper bare ikke at når jeg endelig får svar, så skriver de typisk "dette kan vi dessverre ikke gjøre. Vil du fortsatt at vi skal sende deg nytt simkort?" jeg svarer "Ja", og etter to nye uker så får jeg "Greit, simkortet ditt går i posten i morgen".

Stor fallhøyde.

Lenke til kommentar
har, som nevnt, hatt suksess med slikt før, så jeg lever i håpet..

Håper bare ikke at når jeg endelig får svar, så skriver de typisk "dette kan vi dessverre ikke gjøre. Vil du fortsatt at vi skal sende deg nytt simkort?" jeg svarer "Ja", og etter to nye uker så får jeg "Greit, simkortet ditt går i posten i morgen".

Stor fallhøyde.

Du kan ringe Telenor og be om hurtigportering av ditt mobilnr til de, har jobbet i salgsavdeling hos Telenor tidligere. Da kunne vi hurtigportere kunder på noen få dager. Det er slikt at du får portert raskt og du henter sim-kort hos en forhandler, f.eks Telekiosken.

Til Telenor så sier du at du trenger portering kjappest mulig osv.. Vil da anbefale deg, frifiks abo. Tror du slipper avgift for gjennåpning og nytt simkort, Telenor gir deg sikkert fri innmelding.

Etter at alt er i orden hos Telenor, så kan du flytte over til Onecall igjen. Da vil det ikke koste deg noe penger, i og med at de har gratis innmelding når du porterer. Det blir mye frem og tilbake, men du sparer penger og du har kanskje fungerende mobil rask også.

Det er jo en mulighet! ;-)

Lenke til kommentar

Litt på siden dette, men jeg gidder ikke å åpne ny tråd. Ei heller lete etter andre for å få svar.

Oppdaget i dag ved en tilfeldighet at jeg, som OneCall-kunde i Oslo, ikke roamer lenger men er på Network Norways nett. Noen som vet når dette nettet ble åpnet? Og når de får ut fingeren og aktiverer sin dyrekjøpte 3G-lisens?

For hva jeg vet, kan det være en stund siden nettet ble aktivert. Var utenlands forrige uke, så er ikke helt oppdatert.

I tillegg har jeg oppdaget seriøse problemer med datatrafikk de siste dagene. Det må gjerne flere forsøk til før jeg klarer å koble til nettet. Er det flere som erfart dette? Ser at jeg stadig kan velge Netcoms nett. Dette er nok å anbefale inntil videre.

Lenke til kommentar
De lever av at du har simkortet i orden, så jeg tipper de er raske med å sende det ut.

Bullshit, de lever av at du ringer kundesupport og står timesvis i kø, helst fra en annen operatør slik at det koster ekstra.. Derfor de aldri svarer på mail ;)

Lenke til kommentar
De lever av at du har simkortet i orden, så jeg tipper de er raske med å sende det ut.

Bullshit, de lever av at du ringer kundesupport og står timesvis i kø, helst fra en annen operatør slik at det koster ekstra.. Derfor de aldri svarer på mail ;)

mailene mine blir besvart i løpet av 2-3 dager. Men jeg må synes at Onecall må skjerpe seg på kundeservice siden.

Jeg er bare kjempe glad jeg er ferdig med MTU marerritet.

Lenke til kommentar

Har fått svar på mailen jeg sendte til simkort(at)onecall.no, (ikke vanlig kundeservie-mail,som jeg også sendte til), og når saken min først var i gang, fikk jeg raskt svar igjen.. litt misforståelser ute og gikk, så jeg tror det var 4-5 mailer i løpet av et par dager.

Endte opp med bare å betale 129 kroners gebyret. Fikk simkort i posten i dag, og mobil ankommer fra Bangkok i morgen. Sweet.

God kundeservice når den først kom igang.

Edit: En pinlig og\å feil.

Endret av aDirdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...