karakas Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Skal gå til innkjøp av en håndfull 750GB disker, men hvilken lønner det seg å kjøpe? Har bare brukt Samsung på 500GB'ene, og har ikke hatt noen problemer med disse. På den andre siden så har vi GP-diskene til WD, så valget står i utgangspunktet mellom disse to. Samsungen har 32MB buffer og WD GP har 16MB, har dette noe å si for disker som står i en filserver som hovedsaklig brukes som mediaserver? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ville gått for samsung jeg ass stille og god:D Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Skal gå til innkjøp av en håndfull 750GB disker, men hvilken lønner det seg å kjøpe? Har bare brukt Samsung på 500GB'ene, og har ikke hatt noen problemer med disse. På den andre siden så har vi GP-diskene til WD, så valget står i utgangspunktet mellom disse to. Samsungen har 32MB buffer og WD GP har 16MB, har dette noe å si for disker som står i en filserver som hovedsaklig brukes som mediaserver? GP diskene til WD er laget for akkurat denne typen bruk, lite støy, lavt strømforbruk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Selv sverger jeg til Samsung-disker. Har hatt utelukkende gode erfaringer med de fem Samsung-diskene jeg har og bruker daglig nå. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 GP diskene til WD er laget for akkurat denne typen bruk, lite støy, lavt strømforbruk. Støy og strøm er ikke så farlig med, er viktigere med levetid og oppetid. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) GP diskene til WD er laget for akkurat denne typen bruk, lite støy, lavt strømforbruk. Støy og strøm er ikke så farlig med, er viktigere med levetid og oppetid. ;-) Disker kan og vil ryke før eller senere, uansett hva de heter. Backup er derfor essensielt uavhengig av hva du velger. Hva du velger blir jo din egen sak ;-) men mitt innspill var da GP diskene til WD som i *teorien* skal kunne holde lengre da de går med lavere hastighet, lavere strømforbruk, mindre varmeutvikling etc. Det er ikke alltid at teori og praksis henger sammen så er du uheldig ryker den før du vet ordet av det. Endret 22. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
karakas Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Ok, takk skal du ha. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Etter å ha sett tilbudet på Samsungs TB-diker på Norek/Komplett denne uken valge jeg å gå for 3 av disse isteden. 1035kr+mva er slettes ikke verst. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Etter å ha sett tilbudet på Samsungs TB-diker på Norek/Komplett denne uken valge jeg å gå for 3 av disse isteden. 1035kr+mva er slettes ikke verst. Typisk at disse dette i pris når jeg bestile en WD 1TB på tirsdag som kostet omtrent 1400kr. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Etter å ha sett tilbudet på Samsungs TB-diker på Norek/Komplett denne uken valge jeg å gå for 3 av disse isteden. 1035kr+mva er slettes ikke verst. Typisk at disse dette i pris når jeg bestile en WD 1TB på tirsdag som kostet omtrent 1400kr. Hehe da snakker vi maks uheldig:P Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har 2 samsung spinpoint 200gb som har levd i over 2år og sverger også til samsung. Da jeg har ødelagt en kompis wd harddisk allerede! (ekstern) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå