lasse_hansen87 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei sann.. Bruker nå Vista Ultimate 32Bit, og har bestilt meg 4gb ram, og ettersom jeg har skjønt, så får ikke Vista da brukt all rammen, stemmer det?? Derfor lurer jeg på om jeg skal legge inn Vista Ultimate 64bit, men finnes de fleste drivere som jeg har til 32bit, finnes de i 64bit også?? Jeg pleier å bruke SUPERantiSpyware PRO, Norton 360 Versjon 2, og CCleaner, Opera nettleser, Nero, Noen som vet om disse fungerer på vista 64bit? Fungerer alle spill på 64bit? Endret 21. april 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kjør i vei. Nå som SP1 er ute, er Vista ute av "beta" fasen. Greit å utnytte all rammen. Drivere skal være tilgjengelig. Bare husk at beta drivere ikke er lett å få til. Du bør ha WHQL/signerte drivere. Når det gjelder spill, så fungerer vel de fleste, finnes sikkert endel lister/tråder der ute. atlef. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Er Vista SP1 norsk ute??? SUPERAntispyware pro funker altså på 64Bit? Det samme med Norton? Merker jeg stor forskjell på ytelsen fra 32bit til 64bit?? Har 64bit prosessor og.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Japp, SP1 for norsk Vista er ute: Norsk Vista SP1 klar De aller fleste store programvarehusene som leverer antivirus har sluppet oppdateringer og nye versjoner av pakkene sine som er kompatibel med 64-bits Vista. På forumet til SUPERantispyware ser jeg det allerede er tråder om 64-bits Vista SP1 så jeg vil gå ut ifra at denne vil fungere fint. Og systemkravet til Norton 360 v2.0 står det "XP/Vista" så denne går nok også helt fint. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) 1.Kjøpte SUPERAntispyware PRO på nettet for litt siden se, håper det fungerer med Vista 64bit da.. Ingen som vet dette helt sikker? 2.Jeg har nå tenkt til å formatere maskinen min.. Og så legge inn Vista 64bit eller 32bit, kan jeg da installere SP1 med engang da? Eller bør jeg kjøre Windows update først, å så legge inn SP1?? 3.Forresten, finnes det en SP1 versjon som jeg kan laste ned, som inneholder både 32bit og 64bit? Endret 21. april 2008 av lasse958 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vanlig prosedyre er vel å først kjøre Service Pack og så etterpå kjøre Windows Update for å få med oppdateringer sluppet etter Service Packen. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 okay, så jeg bør ikke kjøre windows update føre jeg installerer SP1 altså.. Finnes det en sp1 pakke som jeg kan laste ned, som inneholder både 32bit og 64bit?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 okay, så jeg bør ikke kjøre windows update føre jeg installerer SP1 altså.. Nei. SP1 skal inneholde alle oppdateringer fra starten fram til da SP1 ble sluppet. Så laster du ned oppdateringer først så laster du bare ned dobbelt. Liten vits. Eller faktisk tror jeg du vil få beskjed eller spørsmål om du vil laste ned SP1 hvis du ikke har installert den og kjører Windows Update først. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 okay, da regner jeg med at det er sant. Da legger jeg inn vista, og legger inn SP1 føre jeg kjører windows update... Men er det noen steder på nettet man kan laste ned norsk sp1 med både 64bit og 32bit? Minnes jeg så det på microsoft sine hjemme sider for litt siden se, men er ikke helt sikker... Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå