PcT Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hadde ett strømbrudd igår, etter det så får jeg bare bluescreen når jeg booter windows (Midten av load screen, får ikke sett hva det står på bluescreen før reboot) Har ingen xp disc hjemme atm, er det noe jeg kan gjøre? (Vil ikke starte i safe mode heller, og det skjer akkuratt på samme punkt hele tiden) Takker for all hjelp Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Deaktiver automatisk omstart ved å trykke F8 når NTLDR lastes (Før Windows load screen) og velge Deaktiver automatisk omstart fra NTLDR-menyen. Skriv deretter ned ALT som kommer opp på blåskjermen her. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Ok here goes: A problem has been detected and WIndows has been shut down to prevent damage to your computer UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any Windows updates you might need. If problems continiue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode. Technical information: *** STOP: 0x000000ED (0x8A7CE030, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000) Det er alt. (Har ikke installert noe på de siste 5mnd så er ikke det) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Ok, denne rakkeren kan skyldes en rekke ting om du ikke har rekonfigurert BIOS eller endret på hardwareoppsettet råder jeg deg til å starte fra Gjenopprettingskonsollet fra XP CD-en (Recovery Console) Og først kjøre Chkdsk /R og restart Om dette ikke løser problemet starter du recovery console igjen og kjører FIXBOOT. Litt mere info om bruk av Recovery Console finner du her Endret 21. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
PcT Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Så jeg trenger installasjons disken til XP? Eller hvor finner jeg Recovery Console CD-en? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Du gjør nok det ja...eller feks Hirens Boot Cd som har NTFS dos professional som kan kjøre CHKDSK og Partition Table Doctor som kan kjøre FIXBOOT. Ellers kan du jo ta ut harddisken og sette den inn i en annen pc og la den kjøre Auotchk på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå