Gå til innhold

Gode argumenter for 360 kjøp


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Hei, jeg har en venn som skal kjøpe en ny konsoll med konfirmasjonspengene, men hvilken er spørsmålet. Jeg prøver virkelig og overtale han til en 360, siden jeg også skal kjøpe dette, men han holder seg egentlig over på ps3 siden. Derfor trenger jeg gode argumenter, jeg har allerede sagt at det er mange bedre spill til dags dato, håndkontrollen er bedre(han var litt uenig her), og at den koster mindre.

 

Dette har ikke hjulpet så mye, så jeg trenger noen gode argumenter!

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-xbox live

-360n har vært her lenge, så d finnes mange billige spill

-eksklusive spel t 360n (bioshock, gears of war, forza 2, halo-trilogien...)

 

Edit: xbox var overlegen hardware-messig ovenfor ps2, men ps2 blei veldig mye mer solgt. d at 360 e "enklare" hardware-messig gjør at den e enklare å programmera t--> bedre grafikk på multiplattformspel (har eg hørt)

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Gears 2 kommer til å gjøre skamme av alt ps3 kommer med i år! Garantert!

 

Kjøp deg en 360, la han kjøpe seg en PS3.

Så ler du av han når du sitter og spiller de nyeste spillene, mens han må vente på dårlig porter, nye utsettelser og spill som blir kansellert. Herregud, til og med demoer blir utsatt til ps3.

Endret av 117
Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Hardwaremessig ligger ikke X360 bak PS3, dette har blitt diskutert flere ganger, men man trenger ikke gå lengre enn å se på hva som allerede er sluppet av spill.

 

Men begge konsollene har en forskjellig arkitektur, og begge har sine styrker. X360 har en en mer fleksibel 3 kjerners CPU enn Cell CPUen til PS3, både Cell og Xenon (360 sin CPU) er designet av IBM. Cell har en kjerne som er lik Xenon sin, men har 6 tilgjenelige "synergistic processing elements" (eller SPE) tilgjengelige, disse er ikke like fleksible eller fungerer ikke som fullverdige CPUer og skaper fortsatt litt hodebry for utviklere.

 

Men det vil på sikt bli spennende å se hva de klarer å gjøre med Cell når de lærer seg å bruke den bedre, men fram til da så er X360 sin arkitektur lettere å utvikle på, og absolutt innehar mye krefter.

 

X360 sin grafikkchip er også marginalt kraftigere enn PS3 sin, X360 sin Xenos er av en hybrid DX9/DX10 design, mens PS3 mangler DX10 støtte så vidt jeg vet. X360 sin chip er basert på chippen som brukes i ATI HD 2000/3000 serien kort, mens PS3 sin er basert på Nvidia sin 7800 serie.

 

Men i bunn og grunn så er begge konsollene gode maskiner, personlig synes jeg PS3 mangler spill, og jeg er ikke imponert over hardwaren.

Optimalt bør man ha begge maskinene, men hvis man skal bare ha en pr i dag så ville jeg gått for X360 nå, og heller kjøpt en PS3 når den får flere gode titler.

 

Edit : X360 har også 10MB ekstra eDRAM på grafikkchippen, noe som kan tilsi gratis AA hvis utviklere orker å bruke den.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Gears 2 kommer til å gjøre skamme av alt ps3 kommer med i år! Garantert!

 

"Garantien" du kommer med holder ikke mål for fem flate øre. Men så er Gears 2 den eneste eksklusiven 360'n har i 2008. Lykke til med ventingen, Xbois! Imens koser jeg med MGS4, Resistance 2, Killzone 2, Haze, LittleBigPlanet, Eight Days, L.A. Noire, MotorStorm 2 og PS Home.

Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Så det er derfor 9 av 10 multiplattfrom spill ser bedre ut og kjører bedre på 360 altså?

 

 

Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Gears 2 kommer til å gjøre skamme av alt ps3 kommer med i år! Garantert!

 

"Garantien" du kommer med holder ikke mål for fem flate øre. Men så er Gears 2 den eneste eksklusiven 360'n har i 2008. Lykke til med ventingen, Xbois! Imens koser jeg med MGS4, Resistance 2, Killzone 2, Haze, LittleBigPlanet, Eight Days, L.A. Noire, MotorStorm 2 og PS Home.

 

Ja, dette har du greie på skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Gears 2 kommer til å gjøre skamme av alt ps3 kommer med i år! Garantert!

 

"Garantien" du kommer med holder ikke mål for fem flate øre. Men så er Gears 2 den eneste eksklusiven 360'n har i 2008. Lykke til med ventingen, Xbois! Imens koser jeg med MGS4, Resistance 2, Killzone 2, Haze, LittleBigPlanet, Eight Days, L.A. Noire, MotorStorm 2 og PS Home.

 

Åja.. får vi bare gears of war 2? :(

 

Trudde vi fikk:

 

Fable 2

Ninjagaiden 2

Kanskje Alan Wake

GTA IV DLC

Halo Wars

+++++

 

Og så har vi allerede hatt vår dose exclusives hvis du ser i forhold til ps3 ;D

Snakker mass effect, lost odyssey +++

 

Du finner det i ca alle konsolldiskusjonspostene.

Beklager...

Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Så det er derfor 9 av 10 multiplattfrom spill ser bedre ut og kjører bedre på 360 altså?

Legg frem fakta her. Mye bedre om du kan "backe up" påstandene dine med en link eller noe. Men selvfølgelig finnes ikke den linken.

Hvis du tenker på det offisielle spillet til filmen Transformers kan dette kanskje stemme. For Burnout Paradise, nei. Det ser bedre ut på PS3.

Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Så det er derfor 9 av 10 multiplattfrom spill ser bedre ut og kjører bedre på 360 altså?

Legg frem fakta her. Mye bedre om du kan "backe up" påstandene dine med en link eller noe. Men selvfølgelig finnes ikke den linken.

Hvis du tenker på det offisielle spillet til filmen Transformers kan dette kanskje stemme. For Burnout Paradise, nei. Det ser bedre ut på PS3.

 

Gå og les alle artiklene hos Eurogamer og ikke kom tilbake før du har lest alle 10 rundene med PS3/360 spill sammenligninger.

Lenke til kommentar
Gå og les alle artiklene hos Eurogamer og ikke kom tilbake før du har lest alle 10 rundene med PS3/360 spill sammenligninger.

Seriøst, kom over en sånn sammenligning en gang, og aldri om jeg sjekker innom slike mer. Biased bullshit! Hva hjelper det med best multiplattformspill når de suger like mye alle sammen, og de få som er bra ser bedre ut på PS3? Tygg på det :p

Lenke til kommentar
Hardware messig tror jeg 360 ligger bak ps3 :shrug:

 

Gears 2 kommer til å gjøre skamme av alt ps3 kommer med i år! Garantert!

 

"Garantien" du kommer med holder ikke mål for fem flate øre. Men så er Gears 2 den eneste eksklusiven 360'n har i 2008. Lykke til med ventingen, Xbois! Imens koser jeg med MGS4, Resistance 2, Killzone 2, Haze, LittleBigPlanet, Eight Days, L.A. Noire, MotorStorm 2 og PS Home.

Jeg garanterer også at Remedy kommer med ett 360 spill som også gjør skamme på alle de du nevner der.

Jeg trur faktiskt Alan Wake kommer til å bli kåret til GOTY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...