Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med bredbånd - fiber i fra Lyse

Anbefalte innlegg

Håper på hjelp her inne på forumet etter å ha plagdes mye selv...

Har fiberbredbånd i fra NTE (Lyse), problemet er at hjemmesentralen på en eller annen måte slår ut trådløsruterne helt!?

Har prøvd 3 forskjellige rutere nå og alle får samme problemet. Nettverket fungerer greit, hastigheten er bra og når en pinger er responstiden bra. Hender seg at en får forespørsel avbrutt men det er svært sjeldent.

Ca 1 gang i uka med varierende tidspunkt begynner ruter å oppføre seg rart, nettverket blir tregere og til slutt faller rutern helt ut. Det oppdages ikke noe trådløst nettverk i det hele tatt.

Har prøvd å kontakte kundeservice uten å få hjelp. Pinget i dag 500 pakker direkte mot sentral og det gikk uten problemer.

Har også et morsomt skjermbilde som vedlegg, her er jeg altså tilkoblet msn, får pinget og alt, men under nettverkstilkoblinger står jeg som ikke tilkoblet.

Har ett linksys trådløst nettverk i nærheten (trolig naboen sitt?) men kan ikke skjønne at det skal slå ut vår egen ruter? Har også i dag koblet i fra alt annet trådløst utstyr i huset uten at det ser ut til å ha hjulpet noe særlig.

Har noen noe forklaring på hva det er som skjer? Kanskje noen har vært borti det samme?

Har prøvd følgende rutere: Linksys 54WRTGL, Linksys WRT300n, SMC barricade ett eller annet. WRT300N routeren har fungert best. Får til å pinge ruter dirkete uten noe problem, men med en gang ruter kobles til hjemmesentral blir det trøbbel. Har også prøvd forskjellige kanaler/bånd på ruteren.

Er 4 PC-er på trådløsnettverket og alle er berørt av problemet. Problemet oppstår uavhengig av hvilken pc som er tilkoblet Internett. Regner derfor ikke med at det er det trådløse utstyret på hver enkelt pc som lager trøbbel heller...?

Håper noen kan hjelpe meg for jeg er litt rådløs nå, har prøvd alt men ruter faller fortsatt ut med jevne mellomrom.

post-136875-1208789791_thumb.jpg

Endret av eNigma333
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei skjønner fremdeles ingenting.

Routeren står oppe hos dem vi leier hos så jeg skjønner fremdeles ingen ting av dette.

Skulle nesten tro de slår av routeren for å plage oss...

Router står rett ved siden av hjemmesentralen, eneste som er i nærheten er en billedrørstv, dvd spiller og altibox (tvmottakeren fra lyse). Så jeg skjønner ikke hva som er feilen.

Har 2 Altiboxer men det skulle vel ikke ha noe å si. Merkelig problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...