Kalleman Skrevet 3. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har tenkt til å kjøpe bærbar, til en pris av 15-17.000 kr, jeg vil jo helst ha mest for pengene. Men er mest opptatt av grafikk, mobile cpu og batterilevetid. Maskinen skal brukes til spill og ellers til skole. Mvh Kalleman. :smile: Har sett litt på ECS-green som kan kjøpes her, er det er godt kjøp? Lenke til kommentar
ekren Skrevet 3. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Compaq EVO N800V - får den får ca 15500,- Glimrende og kompromissløst kompromiss :-) Lenke til kommentar
Kalleman Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Hvor? Jeg har ikke så mye peiling, har bare lest de fleste tester osv. :wink: Lenke til kommentar
ekren Skrevet 3. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Mener å ha sett evo 800v til ca. 15500,- hos www.mpx.no Er modell med 2 GHz P4M - 15" SXGA+, 64 MB RADEON 7500, usb2, DVD/CDRW osv. Lenke til kommentar
solaman Skrevet 3. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Dell Inspiron 8200, har nettopp kjøpt ein. 2GHz, 40GB HD, ATI Radeon 9000, combo drev DVD/CD-RW. 15" UXGA skjerm 1600x1200. meget bra maskin. Dell har hatt ulike tilbud på bærbare i det siste. Då eg kjøpte min var det inkl. combo drev og UXGA skjerm med Radeon 900 kortet. pris inkl. bærevæske kr. 17 300. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 3. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2003 Da ville jeg valgt Compaq'en rimelig raskt foran dell.. hvis du bryr deg om ting som størrelse, vekt og design da.. Det andre er relativt likt.. Lenke til kommentar
ewt Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Mener å ha sett evo 800v til ca. 15500,- hos www.mpx.no Er modell med 2 GHz P4M - 15" SXGA+, 64 MB RADEON 7500, usb2, DVD/CDRW osv. Så vidt jeg kan se er det bare et 32 MB ram skjermkort, ikke spes. hvilken type. Har jeg oversett noe? Er dette det beste tilbudet på en Evo 800v? Ser unektelig bra ut... Lenke til kommentar
ekren Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Okei - mulig det er 32 mb - er av typen Mobilty Radeon 7500. Har 800C selv (64 mb), og skjermkortet fungerer utmerket! Helt på nivå med Geforce 4 Go 440, og ikke stort svakere enn Radeon 9000.. Spiller det meste uten problemer! Skulle jeg brukt ca 15000,- på en laptop i dag ville det vært noe sånt som dette, eller kanskje en Compaq EVO 610C (m/ sxga+ skjerm), men denne koster ny rundt 19000,- Lenke til kommentar
iNas Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Hei, det blir en litt generell rådgivning. Men dersom du kan leve med vurderingselementer som støy og vekt, kan du tenke på ECS Green. Den virker solid og er "allsidig" med hensyn til funksjonalitet. Dersom du vil ha billigst pc opptil 12000 kan du se litt på; http://www.pcmax.no/shop.htm (Det er ikke mobile prosessor) Hvis du ønsker god YTELSE, rimelig BATTERIKAPASITET med et godt SKJERMKORT, kan du tenke på HP Compaq, Dell, Zepto og andre. MPX har et bredt varelager av de mest kjente produsentene; http://www.mpx.no/asp/produktliste.asp?l=3...1=3&g2=237&g3=2 Men la deg ikke overtale av kjente bransjenavn! Poenget er at det er flere muligheter idag enn for få år siden. Derfor må du tenke litt gjennom hva du absolutt MÅ ha. Og sette en stopper mot det du overhodet ikke kan leve med. Lykke til! Mvh, -------- NI www.barbara.no Lenke til kommentar
Kalleman Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg tenker mest på en ren desktoperstatter, da gjelder det med dvd/cd-brenner combo samt god ytelse på skjermkort til spilling. Men nå har jo Intel kommet med en ny type LCD skjerm til bærbare, er det verdt å vente på? Jeg kan godt tenke meg å vente til både Centrino og den nye typen LCD skjermer, hvis det ikke er snakk om flere månderer da. Akkurat nå er jeg ute etter å ha en maskin som jeg kan spille spill på, gjerne cd-brenner eller dvd, men det kan jo kjøpes senere. Er Extigy et must for bærbare? Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 4. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Okei - mulig det er 32 mb - er av typen Mobilty Radeon 7500. Har 800C selv (64 mb), og skjermkortet fungerer utmerket! Helt på nivå med Geforce 4 Go 440, og ikke stort svakere enn Radeon 9000.. Spiller det meste uten problemer! Skulle jeg brukt ca 15000,- på en laptop i dag ville det vært noe sånt som dette, eller kanskje en Compaq EVO 610C (m/ sxga+ skjerm), men denne koster ny rundt 19000,- Har 800c her også, med 64 mb skjermkort, har ikke hatt noen spill som ikke er mulig å spille på anstendig oppløsning og kvalitet. Ellers vil jeg si at jeg bestemte meg for Compaq foran Dell når jeg så en dell maskin til en kompis der du så på skjermen når du trykket fingeren lett på baksiden av skjermen (4150). Er i hvert fall meget fornøyd med min 800c. 610 er jo også knallbra, og litt mindre N800c er jo en grei spillemaskin når du får på en ekstern 19" Lenke til kommentar
Kalleman Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2003 Hva er støynivået på den ECS-green maskinen? Det kan da ikke være noe 46 db delta vifte i den. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 5. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Men nå har jo Intel kommet med en ny type LCD skjerm til bærbare, er det verdt å vente på? Lager Intel skjermer!? Lenke til kommentar
Kalleman Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2003 Det står nå i en artikkel at dem har funnet en ny LCD teknologi som skal forminske strømbruket vesentlig. Om dem lager skjermer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 6. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2003 Det står nå i en artikkel at dem har funnet en ny LCD teknologi som skal forminske strømbruket vesentlig. Om dem lager skjermer vet jeg ikke. Har du en link til artikkelen, hadde vært fint å lese. Hvis det står at de har funnet opp en ny LCD teknologi er det rimelig å annta at denne er et stykke unna å dukke opp på markedet... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 6. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2003 Det står nå i en artikkel at dem har funnet en ny LCD teknologi som skal forminske strømbruket vesentlig. Om dem lager skjermer vet jeg ikke. Har du en link til artikkelen, hadde vært fint å lese. Hvis det står at de har funnet opp en ny LCD teknologi er det rimelig å annta at denne er et stykke unna å dukke opp på markedet... Organiske skjermer. De er allerede tatt i bruk. Billigere i produksjon og de bruker mindre ström. Det ble forutsett at om 2 år ville alle LCD skjermer bli laget på denne måten. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 6. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2003 Takk MACDr. noen linker om emnet? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 6. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2003 Takk MACDr. noen linker om emnet? Kanskje jeg var litt optimistisk anngående når disse kommer til å ta over for dagens LCD skjermer. http://www.itavisen.no/art/1300490.html Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 6. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2003 Takk igjen MACDr, fant ikke noe om Intel da...? Høres jo superdupre ut disse nye skjermene! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 6. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2003 Takk igjen MACDr, fant ikke noe om Intel da...?Høres jo superdupre ut disse nye skjermene! It's MCDr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå