mong0lid Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei. Tenkte og innstalere Linux 8.04 RC. Men eg bare lurte på om di fleste programme i Windows XP funker til det? Eller om eg må kjøre Emulator elns. Og, eg lurte på om dåkke visste noen gode Gadgets/Widgets. ^^ Som "fresher" opp skrivebordet eller gjør det rett og slett bedre. :] - ecLipse. :] Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det finnes mange alternativer til Windows-programmer i linux, si gjerne hvilke så blir det lettere å finne noen alternativ. Det finnes også andre løsninger for og bruke noen Windows-programmer, men de er ikke alltid optimale. Når det gjelder skrivebordet og eye-candy så ligger CompizFusion innlagt ved installasjon, det gir mange funksjoner og "kule" effekter. Lenke til kommentar
mong0lid Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Okå. Tenkte meir på VLC, Firefox, Winrar, Mediamonkey og sånne liksom. ^^ - ecLipse. :] Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 VLC og Firefox lages både for windows og linux, så disse vil kjøre flott på Ubuntu. (Firefox er allerede standard nettleser). For Winrar har du Unrar eller andre pakkeprogrammer som ligger inne ved installasjon, og du bør titte på f.eks Amarok som erstatning for Mediamonkey. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Med mindre applikasjonen er laget med Linux-støtte, så kan det ikke kjøres i Linux uten et mellomlag som feks WINE. VLC og Firefox fungerer i Linux, de to andre applikasjonene får du søke opp på google selv. Om de ikke fungerer så finnes det gode alternativer der Lenke til kommentar
mong0lid Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Strålende. Men er det lurt av meg og innstalere 8.04 RC, elelr burde eg vente 3 dager, til den kommer ut? :] - ecLipse. :] Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det blir mest sannsynlig ingen endringer på RC frem til final. Og om det blir det, så er det bare å laste ned oppdateringene, så er det akkurat som du alltid hadde hatt final. Så det er ingen spesiell grunn til å vente nei. Lenke til kommentar
mong0lid Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Smuud. Finnes det ein bra Msn klient? ^^ Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Smuud. Finnes det ein bra Msn klient? ^^ Masse å velge i. Pidgin ligger inne som standard. aMsn er min favoritt. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Smuud. Finnes det ein bra Msn klient? ^^ Masse å velge i. Pidgin ligger inne som standard. aMsn er min favoritt. Du har også emesene. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det er bare å laste ned en .iso-fil og brenne denne ut, så kan du kjøre en live-session for og prøve deg litt frem. En live-session vil ikke forandre noe av det du har på PC-en din fra før (kjører kun fram RAM), og er derfor helt ufarlig. Ting vil nok være litt treigere enn om du hadde installert, men det overlever man. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Smuud. Finnes det ein bra Msn klient? ^^ Masse å velge i. Pidgin ligger inne som standard. aMsn er min favoritt. Du har også emesene. Emesene er konge! Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Emesene er hva jeg også anbefaler. hvertfall utfra de alternativene jeg har prøvd. Vill også legge til at jeg har brukt Winrar via Wine lenge og har ikke opplevd noen problemer. Brukes bare til .rar filer da men. Lurer du på andre Win programmer er det bare og sjekke Wine sin hjemmeside. Her er også en, av mange, lister over erstatninger for Windows programmer i Linux... Resten av resuiltatene fra google søket er her. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Emesene er hva jeg også anbefaler. hvertfall utfra de alternativene jeg har prøvd. Vill også legge til at jeg har brukt Winrar via Wine lenge og har ikke opplevd noen problemer. Brukes bare til .rar filer da men. Lurer du på andre Win programmer er det bare og sjekke Wine sin hjemmeside. Her er også en, av mange, lister over erstatninger for Windows programmer i Linux... Resten av resuiltatene fra google søket er her. Installer heller unrar, da fungere archive manager som winrar, å kjøre winrar i wine er langt i fra optimalt. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Ubuntu 8.04 Siste stabile Linux kernel/kjerne/versjon er 2.6.25 Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Installer heller unrar, da fungere archive manager som winrar, å kjøre winrar i wine er langt i fra optimalt. Har klart og overse den jeg. Men den må jo prøves. Takk for tipset Endret 22. april 2008 av Ördög Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Skal også nevnes at linux ikke er synonymt med ubuntu. Linux 8.04 er det ingenting som heter, men derimot ubuntu 8.04 som er en linux distro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå