Gå til innhold

Innstalere Linux 8.04,

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte og innstalere Linux 8.04 RC.

Men eg bare lurte på om di fleste programme i Windows XP funker til det?

Eller om eg må kjøre Emulator elns.

Og, eg lurte på om dåkke visste noen gode Gadgets/Widgets. ^^

Som "fresher" opp skrivebordet eller gjør det rett og slett bedre. :]

- ecLipse. :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange alternativer til Windows-programmer i linux, si gjerne hvilke så blir det lettere å finne noen alternativ. Det finnes også andre løsninger for og bruke noen Windows-programmer, men de er ikke alltid optimale.

Når det gjelder skrivebordet og eye-candy så ligger CompizFusion innlagt ved installasjon, det gir mange funksjoner og "kule" effekter.

Lenke til kommentar

Med mindre applikasjonen er laget med Linux-støtte, så kan det ikke kjøres i Linux uten et mellomlag som feks WINE.

VLC og Firefox fungerer i Linux, de to andre applikasjonene får du søke opp på google selv. Om de ikke fungerer så finnes det gode alternativer der :)

Lenke til kommentar

Det er bare å laste ned en .iso-fil og brenne denne ut, så kan du kjøre en live-session for og prøve deg litt frem. En live-session vil ikke forandre noe av det du har på PC-en din fra før (kjører kun fram RAM), og er derfor helt ufarlig. Ting vil nok være litt treigere enn om du hadde installert, men det overlever man.

Lenke til kommentar

Emesene er hva jeg også anbefaler. hvertfall utfra de alternativene jeg har prøvd.

Vill også legge til at jeg har brukt Winrar via Wine lenge og har ikke opplevd noen problemer. Brukes bare til .rar filer da men.

Lurer du på andre Win programmer er det bare og sjekke Wine sin hjemmeside.

Her er også en, av mange, lister over erstatninger for Windows programmer i Linux... Resten av resuiltatene fra google søket er her.

Lenke til kommentar
Emesene er hva jeg også anbefaler. hvertfall utfra de alternativene jeg har prøvd.

Vill også legge til at jeg har brukt Winrar via Wine lenge og har ikke opplevd noen problemer. Brukes bare til .rar filer da men.

Lurer du på andre Win programmer er det bare og sjekke Wine sin hjemmeside.

Her er også en, av mange, lister over erstatninger for Windows programmer i Linux... Resten av resuiltatene fra google søket er her.

Installer heller unrar, da fungere archive manager som winrar, å kjøre winrar i wine er langt i fra optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...