Gå til innhold

Hva gjør et strategispill bra?


Anbefalte innlegg

BF er FPS. Det er selvfølgelig taktikk og slikt i spillet, men det er ikke et RTS, eller strategispill. Jeg har aldr spilt Star Wars: Empire at War, men utifra det jeg kunne tyde på youtube nå, ser det ut som strategi.

 

Edit: RTS skiller seg for øvrig litt ut fra andre strategispill, da strategispill kan være turbaserte, noe RTS ikke er.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AoEIII platen min bråkte noe sinnsvakt, så etter en stund våget jeg ikke spille det lengre da jeg har opplevd to ganger før at en plate har eksplodert inne i cd-rommen og ødelagt den. Men spillet i seg selv var genialt. Et av de få gangene jeg har kjøpt et spill etter at jeg prøvde en demo. :)

Wat. Skummelt D:

 

 

Anyway, er ikke kjempe fan av strategispill, men antar jeg likte Warcraft spillene best i guess. ÅÅåh, Strarcraft var også enn vinner.

Lenke til kommentar

Denne tråden ligner veldig på en såkalt "samletråd", disse ønsker vi ikke. Av flere grunner, men kort fortalt blir de fort alt for rotete.

 

Foreslår derfor at trådstarter spisser inn emnet noe (til noe mer konkret), hvis dere vil beholde tråden. Eksempler på bedre temaer:

 

- "Hva gjør et strategispill bra?"

- "Hvilke taktikker fungerer best for deg?"

- "Hvilke RTS er dine favoritter, og hvorfor?"

 

Vil man diskutere flere aspekt, kan det gjøres i flere tråder.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Jeg synes Medieval 2 er knallbra, og ja jeg synes det er litt bedre enn Rome. Men ikke med stor margin. De er nesten like gode begge to. Egentlig er det jo samme spillet bortsett fra en annen tidsepoke, noen få nye funksjoner og litt forbedret grafikk.

 

Feks: Du har nå Merchants og Princesses i tillegg til de vanlige agentene fra Rome: Total War. Merchants kan man plassere over en resurs og dermet øke pengene man tjener på den.

 

Prinsesser kan man enten gifte bort til en av dine agenter for og øke lojalitenen, gifte bort til en av rivalenes generaler og dermed gjøre dem til din general eller bruke dem som diplomater.

 

Du har også denne gangen to type settlements. By og borg. En by har størst økonomisk potensiale og høyere befolkningsvekst men en lavere grad av styrker som kan rekrutteres (militia osv). Borger har stort sett bare militære bygg hvor du trener de skikkelige proffesjonelle styrkene dine som kavalleri, tungt infanteri og riddere etc.

 

Og når det gjelder grafikken så er det et større antall forskjellige hoder, kropper og skjold tilgjengelige for de forskjellige modellene i en hær. Noe som gir litt variasjon i styrkene dine utseendemessig i motsetning til Rome: Total War hvor alle ser ut som kloner. Som designerne selv kalte "The Clone Wars" med litt latter. De sier faktisk det på dvd filmen som fulgte med min Limited Edition av Medieval 2: Total War.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...