Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem ved loading av windows, både ved installsjon og booting fra HD.

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ut at jeg skulle kjøpe meg nytt skjermkort da det andre hadde sett sine dager og begynte å vise veldig rosa-aktig skjær over hele skjermen.

Fikk innstallert skjermkortet og alt fungerte fint første dagen. Dag nummer to tok pcen kvelden og regnet da med at dette var fordi jeg hadde for lite strøm til skjermkort og resten av pc.

Investerte dermed i ny psu og kabinett for det behøvdes uansett. Innstallerte alt som det skulle være og sliter fortsatt med problemer. Problemet er det at jeg ikke får loada windows XP. I det maskinen begynner å loade windows får jeg blue-screen som har den feilmeldingen:

0x0000007b (0xF78d2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Det samme skjer hvis jeg prøver å legge inn windows på nytt ifra CD. Får blue-screen i det pcen skal loade windows-installasjonen.

Har prøvd å både bytte skjermkort, hovedkort, cd-rom, ram, psu, harddisker for å se om det er noen av disse det er galt med men jeg får samme feilmelding hele tiden.

Temperaturen på CPU som er det eneste jeg sålangt ikke har fått byttet holder seg hele tiden stabil på 43-45 grader.

Noen som har noen erfaring med ett sånt problem?

Mvh Carl F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bug Check 0x7B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE mao noe gikk galt når Windows prøve å få tilgang til System-partisjonen din.

Hvis du sier at denne feilmeldingen kommer opp selv når du bruker en helt annen harddisk er dette egentlig litt merkelig.

Får du samme feilmelding når du prøver å installere fra Cd altså? Har du prøvd med en annen cd?

Hvilke typer harddisker har du? Bruker du et spesiellt kontrolleroppsett?

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er samme jeg får når jeg installerer fra CD, skal dobbeltsjekke dette. Har prøvd med flere CD-er og prøvd på annen pc og den fungerte fint der.

Har IDE-harddisker som er noen år gamle. Og hva tenker du på kontrolleroppsett? Har en kontroller som 2 harddisker og cd-rommene er koblet til. Harddiskene er koblet rett på HK.

Lenke til kommentar
Hmm bruker du hurtigformatering eller vanlig formatering før du installer Windows på nytt?

Aldri kommet så langt at jeg har fått formatert...

Dobbeltsjekket nå og kommer samme meldingen når jeg installerer fra CD og.

Endret av barcks
Lenke til kommentar

heisann :)

alltid når jeg har får blåskjerm under installasjon av xp har det vert minne.

om du bruker 2 brikker. ta vekk den ene. om du får blåskjerm enda prøv den andre.

kan ta med at ofte pc-er som kommer eller er beregnet for vista har en raid instilling i biosen som xp ikke støtter (som du kan forandre på ). og da kan det bli blåskjerm der den fryser seg ved installasjon eller oppstart.

Endret av qpeg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...