Gå til innhold

Forslag til hvordan jeg kan sove bedre?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lest en del rundt på nettet og kommet fram til en "rutine" for å få sovet bedre. Detter det jeg gjør:

 

-Spiser et måltid klokka 8 og åpner soverommsvinduet mitt samtidig. Gjør dette for å få luftet ordentlig.

-22.00 spiser jeg det siste måltidet mitt.

-22.10 bruker tanntråden, tar vitaminene og Omega 3, børster tenna og bruker munnskyllevann.

-22.20 Tar en kjapp dusj (leste at dette var lurt for søvnen)

-22.30 legger meg og drikker litt vann.

Problemet er at jeg ikke får sovet før seint om natta.

 

Andre ting jeg gjør for å få sovet bedre:

- Ikke spise veldig mye mat på kvelden.

- Ikke noe godteri eller koffein inneholdsrik drikke.

- Ikke noe alkohol på hverdager.

- Oppholde meg minst mulig tid på dagen på soverommet.

 

Står forresten opp klokka 7.15.

 

Tips tas i mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør du før på dagen? Er du aktiv nok, drikker du for mye kaffe/cola? Får du nok friskluft?

 

Tenk over hva du surrer rundt i hodet ditt når du legger deg. Har du noe du bekymrer deg mye for, er du stressa osv.

 

Jeg syns også du spiser litt vel sent. Husk at når du spiser mat får kroppen energi, og det kan bli vanskelig å få den over i hvilemodus bare en halvtime senere!

Lenke til kommentar

Spis tilskudd av: Sink, magnesium og b-vitaminer. Du kan kjøpe alt samlet i én pille under navnet "ZMA". Hvis du skal kjøpe det på apoteket må tror jeg de bare har det hver for seg. Det kan hende du får med c-vitaminer med sink-tablettene men det gjør ikke noe.

 

Spis dette 30-45 min før du legger deg, og du kommer til å sovne lettere og sove mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...