AfterGlow Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Hayao Miyazaki viser igjen at japansk animasjonskunst elegant kan sette Disney i skammekroken. Les mer Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hva er best, denne eller Spirited Away? Der har vi et godt spørsmål. Uansett er begge uten tvil klassikere i animasjonsverden. Endret 21. april 2008 av Motoko Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Fin artikkel, og jeg er helt enig; dette er et stykke kunst som anbefales alle til som liker film, uavhengig av alder. edit: Motoko: Personlig liker jeg denne best, men kan ikke sette fingeren på hvorfor Endret 21. april 2008 av Jimmith Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Hva er den engelske tittelen? Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Hva er den engelske tittelen? Castle in the sky, om jeg ikke husker helt feil? Jeg kjøpte en sweet studio ghibli-boks for en stund siden. Har ikke fått sett meg igjennom den ennå, men det jeg har sett til nå, lover bra. Dog likte jeg ikke så veldig godt Det levende slottet, altså.. Les også denne flotte feature-saken om filmene til Hayao Miyazak: http://www.kulturo.no/artikler/kino/i_haya...e_univers/23689 Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 På engelsk heter den "Howl's Moving Castle" Tror jeg liker Spirited Away litt bedre enn denne. Begge er uansett noe av det beste du kan se av tegnefilm Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 På engelsk heter den "Howl's Moving Castle" Tror jeg liker Spirited Away litt bedre enn denne. Begge er uansett noe av det beste du kan se av tegnefilm Aaaah, da var det castle in the sky jeg ikke likte så godt... Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Motoko: Personlig liker jeg denne best, men kan ikke sette fingeren på hvorfor Tror nesten jeg må si meg enig. Klarer heller ikke å sette fingeren på hva det er som gjør Howl's moving Castle bedre Lenke til kommentar
AfterGlow Skrevet 21. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Hva er best, denne eller Spirited Away? Der har vi et godt spørsmål. Uansett er begge uten tvil klassikere i animasjonsverden. Jeg setter nok Spirited Away enda et lite hakk høyere, men marginene er små. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Disse filmene må sees på Japansk, med norsk eller engelsk teksting, dubbet er en god del av sjarmen, og helheten av filmen borte. Fantastisk film dette, Prinsesse Mononoke er også en fin film dere ikke har nevnt over, laget av samme geniet som laget denne:-) Personlig liker jeg Chihiro og heksene best, den er så utrolig fin. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Nok en gang en utrolig bra film fra en mester innenfor sjangeren. Ingen filmer som gir så "feelgood" følelse enn Studio Ghibli sine mesterverk. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Hva er best, denne eller Spirited Away? Der har vi et godt spørsmål. Uansett er begge uten tvil klassikere i animasjonsverden. Jeg vil faktisk anbefale deg å se Princess Mononoke, eller Mononoke Hime som den heter på japansk. Svært subjektivt såklart, men det er min absolutte Miyazakifavoritt. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 21. april 2008 Rapporter Del Skrevet 21. april 2008 Den er selvfølgelig sett, men takker for anbefalingen. Der har vi for så vidt Miyazakis "3 store". Må si jeg er en sucker for sjarmen Studio Ghibli leverer (selv om Min Nabo Totoro ble i overkant litt mye), så da ble det ikke helt den samme følelsen ved Princess Mononoko; men den fantastiske naturopplevelsen, kulturinnflytelsen og stemningen kan ingen krangle på. Klassikere alle tre. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. april 2008 Rapporter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg liker Spirited Away best. På andre plass tror jeg nok at jeg har Grave of the Fireflies. Men alle filmene er jo ganske spesielle. Liker alle jeg har sett så langt. Til og med Kiki’s Delivery Service, selv om den vel er veldig rettet mot barn. Endret 22. april 2008 av MCDr Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 22. april 2008 Rapporter Del Skrevet 22. april 2008 Min nabo totoro ble bare stressendes, var ikke så mye eventyr i den. Chihiro og heksene er like fantastisk som denne, men vet ikke hvem jeg syns er best. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 24. april 2008 Rapporter Del Skrevet 24. april 2008 Porco Rosso er jo genial da. Lenke til kommentar
Andrea_Solaris Skrevet 28. april 2008 Rapporter Del Skrevet 28. april 2008 Spirited away er veldig fin, men jeg foretrekker faktisk Howl's Moving Castle. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 Denne og steamboy er de beste animasjonsfilmene jeg har sett noen gang. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) har sett denne opp til flere ganger.. fantastisk film. retelse: har sett begge filmene opp til flere ganger.. fantastiske filmer. er det noen som hvet hvor man kan få kjøp disse filmene? *ser i prisguide* Endret 26. august 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. august 2008 Rapporter Del Skrevet 27. august 2008 Platekompaniet selger vel en god del av de, Playcom i Oslo også (uten å sjekke på profilen hvor du bor). Hvis ikke burde CDON.com ha de tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg