Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå

Anbefalte innlegg

Jeg hadde først et fri år så et år på VK1 som gitt rett i dass for å si det mildt, fikk mirakuløst nok lov til å ta eksamen som jeg fikk 4 på.

Tok meg selv i nakken året etter på og fikk bare 5-6 på i alle fag på IKT kurset. Jeg fikk en knall lærlings jobb som jeg måtte flytte til Oslo for. Fikk meget godt på fagbrevet. Skulle så bare ta meg en mnd fri men dette ble helt til nyttår 2007. Så nå er vi da i 2008 jeg greide "utrolig" nok å skrape meg til en dårlig betalt dritt jobb som support fyr på et call senter som varer frem til sommeren.

Jeg søker vilt etter jobb men til ingen nytte det ser nesten ut som alt trenger høyere utdanning ved flere anledninger har jeg sett banale jobber på support desk med support til Office, Windows, Mac, server og litt database til og med trenger "høyere utdanning"

Dette kan jo jeg, og har heller ingen problemer med å hjelpe folk med dette heller, er alltid høflig, sukker aldri foran kunden selv hvor idiotisk spørsmålet er. Men like vell så får jeg da ikke napp.

Jeg er litt villråding nå, er registrert hos de aller fleste rekrutterings firmaer og sommeren nærmer seg rask. Jobben jeg har nå er i hvert fall greit nok betalt til at jeg overlever, men den varer dog bare til sommeren.

Har store verdier i aksjer som jeg kan realisere hvis jeg trenger dem men jeg vil gjerne unngå det da så mye som mulig. Så nå haster det

Å hva skal jeg en 24 åring med 1,5 års hull på cv-en eventuelt gjøre nå? Skal jeg satse på å få meg en bachlor grad etter hvert eller fortsette å jobbe.

Endret av Seaman1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å hva skal jeg en 24 åring med 1,5 års hull på cv-en eventuelt gjøre nå? Skal jeg satse på å få meg en bachlor grad etter hvert eller fortsette å jobbe.

Det spørs helt hva du har lyst til å drive med. Men ettersom det ikke virker som om du kan få de jobbene du har lyst på med den skolegangen du har nå, så hadde det kanskje vært en idé å forsøke høyere utdanning?

Endret av 1503
Lenke til kommentar

Høres greit ut det men det er vell ikke bare å ta en bachlor for meg nå er det? må vell fylle inn noen fag som mangler det sa hvertfall en kammerat av meg var dum nok til å ta et så kalt kvelds kurs sidna lærlings tia for å dekke opp for timer vi ikke fikk på IKT. Han klarte ikke norsken og dermed gikk utenlands studieplanene hans i vasken.

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg mangler av fag. Men går det an å bare gå opp til privatist eksamen for disse? vet ikke helt om jeg klarer et kvelds kurs. En annen ting jeg har sjekket opp er at mange IT bachlor studier her til lands trenger avansert matte mens utenlands kurs trenger man ikke mer en den matten man får på almenfag som er y1 eller noe?.

Lenke til kommentar

har nesten vært i samma sko som deg, fikk ikke jobben jeg ville etter serviceelektorniker kontor og data + nettverksadministrator på næringsakademiet.

Ble dritt lei og tok allmennfaglig påbygning og bachlor på IT og Informasjonssystemer. Da var jeg 24, som deg. Nå er jeg 27 og snart ferdig med bachlor.

Vipper mellom to jobber (ser i annen tråd)... Oslo eller satse på å forhandle min kontrakt her på sørlandet som jeg hadde som 50% under utdanning til 100%...

Lenke til kommentar

Om du fremdeles får studielån så ta 3 årig utdannelse. Tror ikke alderen din så så stor betydning, 27 år er ingen alder. Tar du kveldstudier så krever det extra disiplin og selvmotivasjon. Kommer du deg inn på høyskole så kan det være lettere å jobbe hardt fordi planen er lagt. For å finne ut hva du mangler prater du med en studierådgiver, så kan du sette opp en plan.

@wabby: hva slags jobb fikk du ikke etter at du tok fagutdanning på NA? Hadde du sertifiseringer?

Endret av VictorOsborn
Lenke til kommentar
Om du fremdeles får studielån så ta 3 årig utdannelse. Tror ikke alderen din så så stor betydning, 27 år er ingen alder. Tar du kveldstudier så krever det extra disiplin og selvmotivasjon. Kommer du deg inn på høyskole så kan det være lettere å jobbe hardt fordi planen er lagt. For å finne ut hva du mangler prater du med en studierådgiver, så kan du sette opp en plan.

@wabby: hva slags jobb fikk du ikke etter at du tok fagutdanning på NA? Hadde du sertifiseringer?

Jeg tok Cisco sertiviseringer osv ja. Søkte på div drift jobber hos kommuner (risør, gjerstad, arendal etc), men ingen svar. Det skal legges til at IT markede var dritt i 2002 og 2003. Syns nå jeg.

Men nå er det cake å få jobb.

Det trådstarter kunne ha gjort hadde vært å tatt Microsoft University. Det gjorde jeg for å få den jobben jeg har nevnt i annen tråd. :)

Lenke til kommentar

vet at http://xtra.no har en del jobber rundt oslo.

tenker spesiellt på denne:

http://xtra.no/hjem/Sokjobb/JobDetails/tab...missionId=78490

hvis jeg har rett ang hvor det er så er lønna ganske grei, godt miljø og store muligheter for opprykk til f.eks drift hvis du er flink.

er ikke akkurat drømmejobben, men det kan være en start for å komme seg ut.

arbeidsgiveren er populær å ha på CV`n, har ikke sett at noen har hatt problemer med å komme seg bort derifra hvis de har ønsket det.

er veldig høy standard på de som jobber der, er langt ifra en "calldesk", de fleste problemer blir løst på 1. linje

du kan ihvertfall kontakte xtra og finne ut muligheten for det, evt hvor det er

edit: vet at flere av dem som jobber der har hull i cv eller har vært borte fra bransjen i en god stund, de er ikke ekstremt nøye på kravene der

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...