Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utskiftning av originale høyttalere - Infinity VS JBL

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 2000 mod Renault Laguna gubbebil med original 4x40 watt spiller med ekstern skjerm på dashen, rattkontroll osv. Har ikke lyst til å bytte den ut, men har lyst til å bytte ut originalhøyttalerne som sitter i bilen for å bedre lyden. Har kikket på følgende:

Infinity Reference 17cm komponentsett

Infinity Reference 10cm par

De er i 2ohm som gjør dem forholdsvis lettdrevne, men utover det er jeg usikker på hvordan spilleren min vil klare å få noe ut av potensialet i dem uten forsterker eller bytte av spiller (hjelper vel heller ikke SÅ mye..). Knallfornøyd med Reference-serien fra Infinity fra før, er derfor disse er valgt. Et sett fra JBL i GTO-serien er også under vurdering (lavere watt, samme ohm, billigere), men veit ikke hvordan de spiller?

JBL GTO 17cm komponentsett

JBL GTO 10cm par

Kan jeg kjøpe Infinity, koble det opp og være fornøyd, eller vil det ikke funke? Noen som har hørt JBL høyttalerne?

Takk for svar! :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at du vil få en god forbedring av lydkvalitet. Det blir gjetting hvilke som lager best lyd.

Dette er en enkel oppgradering som ofte gid drastiske forbedringer.

Jeg anbefaler slike enkle oppgraderinger.

MEN: Pass på å eliminere alle vibrasjonslydene som gjerne kommer. Renault har orginalt ofte en en slags tectyl med tynt skum over orginalt greit å fortsette med det i hulrom kansje?

Good luck!

Lenke til kommentar

Yes, takk for svar! Blir nok Infinity-settet på meg, ringte bilradiospesialisten (som selvfølgelig anbefaler ett sett som koster 1000 kr mer..) som mente det bare er å koble rett på. Vil spilleren min være stabil i 2ohm er jo spørsmålet nå da. Eller bør jeg se etter et 4ohm sett?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke om spilleren din ikke trivest med 2ohms motstand. Eneste jeg kan komme på er at dempingsfaktoren ofte blir lavere så lyden blir mindre kontant men det kan også slå ut veldig positivt med høyere utnyttelse av strøm fra hovedenheten. Personlig så ville jeg ikke gått opp i pris så lenge dette skal kobles til uten forsterker. Både JBL og Infinty er bra. GTO Har fått endel skryt tidligere med å ha en behagelig diskant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...