Gå til innhold

bilradio med blåtann + mobiltlf. ?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i midten av okt. 07 en Welltech 40136 / ARB36 bilradio på Lidl Grünerløkka til 669 kr.

Jeg får ikke bilradioen til å "snakke sammen" med min mobiltelefon Nokia 6680 via blåtann (bluetooth). Har også prøvd en annen mobiltelefon, Samsung SGH - Z300, uten hell.

I bruksanvisningen står det at bilradioen selv kringkaster blåtannbølger når den slås på dvs. søker etter nærmeste mobiltelefoner men det kan ikke jeg se at min bilradio gjør. Jeg har også prøvd det motsatte, nemlig å søke etter bilradioen fra de 2 ovennevnte mobiltelefonene. Men de fant ikke bilradioen (de fant derimot hverandre).

For meg virker det som om blåtann ikke er slått på, på bilradioen. Jeg har ringt nr. som står bak i bruksanvisningen (0080045665445) men kom til en automatisk svarer som på tysk fortalte at nr. er midlertidig sperret og at man kunne henvende seg til bedriftsledelsen i et annet selskap på et annet nr.

Jeg har ikke ringt det nr. rett og slett fordi jeg kan ikke snakke tysk så bra som jeg kan forstå det og dessuten fortelles det at man kan kontakte bedriftsledelsen i det andre selskapet (det er altså ikke snakk om noen kundesupport der).

Jeg har vært i kontakt med Myhren bilradio i Oslo. Det var de som satte radioen i bilen. Men de hevdet at blåtann-funksjon er ikke noe som manuelt skal slås på, på bilradioen (eller av, for den saks skyld). De mente at blåtann-funksjon er innebygget slik at den slås på hver gang man slår på bilradioen og at det skal være standard på alle bilradioer med blåtann.

Jeg har også søkt litt på internett, uten hell.

Har noen kjennskap til min nyinnkjøpte bilradio, dvs. vet noen hvordan jeg slår på blåtann-funksjonen på den slik at den er påslått permanent ?

Er det noe annet som kan være galt, mon tro ?

Takknemmlig for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...