Nord-Skandinav Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg har et problem med Windows Server 2008 og terminalserveren som brukes der. Jeg har lagt til calculator i lista over programmer på terminalserver, og også laget en .msi-fil til den for installasjon på klient. Det fungerer kjempefint, akkurat som det skal. Prøver jeg derimot med et program som faktisk skal brukes på klientene (Office 2003, grunnpakken), legger til program i listen på terminalserveren og lager en .msi-fil eller .rdp-fil og deretter innstallerer det på klientene så skjer det noe rart. Når jeg kjører igang programmet fra klienten så kommer det opp en feilmelding om "Fant ikke den eksterne datamaskinen. Kontakt brukerstøtte for hjelp." Jeg får kontakt med serveren, og calculator fungerer som sagt fint, og blir kjørt fra samme server. Det som hvertfall er rart er at om jeg prøver å koble til med en av de andre serverene så fungerer det fint, både web-access og innstallasjon av msi-fil. Tenkte at det kunne skyldes at siste versjon av RDP ikke var installert, men har prøvd på Vista SP1 og, som har samme versjon. Noen som vil hjelpe? Endret 22. april 2008 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Løsningen var å sette terminalserver og klient på samme VLAN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå