Gå til innhold

Mitt første DSLR - Nikon D40!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom nettopp på at Optimize Image ikke er tilgjengelig i motivprogrammene (i det minste ikke på D70) - igjen fordi disse programmene er der for folk som ikke vet bedre enn kameraet. (enkelte produsenter tillater jo ikke engang raw i motivprogram...)

 

Optimize Image er tilgjengelig i PSAM.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

aha, optimize image var saken, men fungerer kun i PSAM-programene ja.. ser dog ut som det er mulig for raw i de fleste andre programene.. da er det jo et fett, for da "må" man jo inn i evt photoshop uansett :p

 

det finnes ikke noen "plugin" for vista som gjør at en kan lese raw direkte feks i windows fotogalleri?

 

edit: fant 'kodek' her :)

 

edit2: crap, tydeligvis ikke for 64bit vista, noen som har noe tips?

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Hører du sliter med å få av blitzen, jeg fikk et D40 til konfirmasjonen min på søndag og har sittet å utforska kammeraet :p Viss du går trykker på info like ved utløser knappen, derfra trykker du på forstørrelses glasset ved skjermen, her får du valg om du vil slå av blitz eller ikke. :)

Håper du får like mye morro med D40 som jeg har fått! ;)

Lenke til kommentar
aha!

men hvorfor går det for pokker ikke bare å trykke på blitz-knappen??

 

Når man har på M, A, S, P program så fungerer blitz knappen som utløser så blitzen popper opp, sånn som når man har Auto (grønn) men da trykker man ned utløseren halvveis så blitzen popper opp. Har heller ikke skjønt hvorfor ikke blitz knappen fungerer som av/på knapp. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...