Anew Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) I "Shooting menu" (kamerasymbol) finner du "Optimize image". Kenny har en liten gjennomgang her: http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users...us-shooting.htm (vær obs på at Ken er en tullebukk, som liker unaturlig sterke farger) Endret 25. april 2008 av Anew Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er mulig du må bytte fra enkel til full meny før du får tilgang til det. Nå husker jeg ikke i farten hvor du går inn for å velge det, men det går jo an å slå opp i bruksanvisningen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Jeg kom nettopp på at Optimize Image ikke er tilgjengelig i motivprogrammene (i det minste ikke på D70) - igjen fordi disse programmene er der for folk som ikke vet bedre enn kameraet. (enkelte produsenter tillater jo ikke engang raw i motivprogram...) Optimize Image er tilgjengelig i PSAM. Endret 25. april 2008 av Anew Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) aha, optimize image var saken, men fungerer kun i PSAM-programene ja.. ser dog ut som det er mulig for raw i de fleste andre programene.. da er det jo et fett, for da "må" man jo inn i evt photoshop uansett det finnes ikke noen "plugin" for vista som gjør at en kan lese raw direkte feks i windows fotogalleri? edit: fant 'kodek' her edit2: crap, tydeligvis ikke for 64bit vista, noen som har noe tips? Endret 26. april 2008 av viiite Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 lader d40 via usb? :/ batteriikonet vises nemlig når en setter i usb-kabelen.. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 lader d40 via usb? :/ batteriikonet vises nemlig når en setter i usb-kabelen.. Niks, tømmer batteriet så lenge USB kabelen står i. Batteriblinken er vel en advarselslampe tenker jeg. Min datter glemmer å koble fra støtt og stadig og har alltid flatt batteri. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 jeg finner det vertfall ikke her.. Du kan stille inn bakgrunnsbelysningen på skjermen. Må gjøres i Meny. Har du slått på støyfjerninga i kameraet? dersom du fotograferer på lengre lukkertid, bruker kameraet tid på støyfjerning. Da får du uansett ikke eksponert nytt bilde. Lenke til kommentar
Nune Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Heisann, Skulle bare gratulere så mye med nytt DSLR Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 @Nune: takker takker er det anbefalt å ha på søtyfjerning, siden det bruker lenger tid etterdet jeg forstår? Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg bruker den bare på ekstra lang lukkertid i mørket og dårlig lys. Kameraet lager nemlig et nytt"bilde" for å analysere hvor det oppstår støy, for så å "trekke fra" for å redusere støy. Virker bare i NEF-formatet, tror jeg. Gjøres like godt på PC ellers. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 okej. liker ikke å ta så mørke bilder, må jo holde det så forbanna rolig! Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 okej. liker ikke å ta så mørke bilder, må jo holde det så forbanna rolig! Stativ, må viite, det gjør susen. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 har stativ det er bare litt ustabilt det også, men gjør susen forde (mangler noe skruer osv, litt slark etc) Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hører du sliter med å få av blitzen, jeg fikk et D40 til konfirmasjonen min på søndag og har sittet å utforska kammeraet Viss du går trykker på info like ved utløser knappen, derfra trykker du på forstørrelses glasset ved skjermen, her får du valg om du vil slå av blitz eller ikke. Håper du får like mye morro med D40 som jeg har fått! Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 aha! men hvorfor går det for pokker ikke bare å trykke på blitz-knappen?? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 aha!men hvorfor går det for pokker ikke bare å trykke på blitz-knappen?? Når man har på M, A, S, P program så fungerer blitz knappen som utløser så blitzen popper opp, sånn som når man har Auto (grønn) men da trykker man ned utløseren halvveis så blitzen popper opp. Har heller ikke skjønt hvorfor ikke blitz knappen fungerer som av/på knapp. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 aha!men hvorfor går det for pokker ikke bare å trykke på blitz-knappen?? Prøv å holde nede blitz-knappen og vri på hjulet. Det fungerer i P, A, S og M (bare de jeg bruker). Har ikke kamera mitt her, så får ikke testet om det fungerer i Auto. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Prøv å holde nede blitz-knappen og vri på hjulet. Det fungerer i P, A, S og M (bare de jeg bruker). Har ikke kamera mitt her, så får ikke testet om det fungerer i Auto. Det funker! Da slipper man å gå inn på info og osv! Endret 30. april 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Det funker! Da slipper man å gå inn på info og osv! Altså fant du programvalget for "Auto uten blits" (???) Endret 30. april 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Altså fant du programvalget for "Auto uten blits" (???) Nja, man holder inn blitz knappen på venstre side av blitzen, hold inn og vri på hjulet Endret 30. april 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå