Gå til innhold

[AoC]Videoene på dagbladet.no


Anbefalte innlegg

Forskjellen mellom hvordan FunCom kjører sin beta og hvordan Blizzard kjørte sin har jo også noe med hvordan de forskjellige betaene oppfattes.

 

Dessuten, hvem kan vell ikke si at Blizzard sitt spill på sin tid var mye enklere enn hva FunCom sitt er nå? Første MMO som virkelig prøver å presse ut så mange "features" som de kan før lansering, og bugs er noe som naturlig nok kommer med.

 

Selvfølgelig er det en viss risiko dette, se bare på Vanguard, men hvis de får det til, og de har jobbet 24/7 fra nå til lansering (noe de jo selvsakt gjør, ettersom dette kommer til å være levebrødet til flere av utviklerne der inne) så mener ihvertfall jeg at AoC vil være mye bedre enn hva WoW var i 2005.

 

WoW lovet mange ting, ting som ikke kom på banen før flere år etterpå (Hero classes er jo et fin-fint eksempel), og der har vi forskjellen. AoC har også fjernet forskjellige ting, men det var ikke pga det ikke var uferdig, det var "features" som var testet og som ikke ble likt, det ble tatt ut for å gjøre spillet bedre, det ble ikke tatt ut pga de ikke følte de ikke hadde tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk theScorp, du skrev det jeg mente med posten på en bedre måte enn meg. Som TheScorp skrev så virker det som du kan det meste om dette, syntes det var litt rart at når du leser en forumpost (vet ikke når du leste den) men ca en time etter den ble postet har du kontaktet x antall mennesker for å høre med dem om wow betaen. noe jeg finner noe vansklig å svelge. men denne diskusjonen har sklidd endel ut så jeg tar kvelden.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom hvordan FunCom kjører sin beta og hvordan Blizzard kjørte sin har jo også noe med hvordan de forskjellige betaene oppfattes.

Hvordan betaene oppfattes er jo veldig subjektivt da. Kommer an på hvilken beta man vil skal lykkes etc.

 

Dessuten, hvem kan vell ikke si at Blizzard sitt spill på sin tid var mye enklere enn hva FunCom sitt er nå? Første MMO som virkelig prøver å presse ut så mange "features" som de kan før lansering, og bugs er noe som naturlig nok kommer med.

 

Selvfølgelig er det en viss risiko dette, se bare på Vanguard, men hvis de får det til, og de har jobbet 24/7 fra nå til lansering (noe de jo selvsakt gjør, ettersom dette kommer til å være levebrødet til flere av utviklerne der inne) så mener ihvertfall jeg at AoC vil være mye bedre enn hva WoW var i 2005.

Open US beta var vel endel tidligere enn 2005? Uansett er dette det mest objektive objektive arguemntet jeg har sett på en stund i disse trådene. Så objektivt at det er skal godt gjøres å ikke kalle det fakta. :-)

 

[klipp]AoC har også fjernet forskjellige ting, men det var ikke pga det ikke var uferdig, det var "features" som var testet og som ikke ble likt, det ble tatt ut for å gjøre spillet bedre, det ble ikke tatt ut pga de ikke følte de ikke hadde tid.

Husk at når man fjerner ting, er det endel retorikk (corporate) inni bildet. Det at folk ikke likte det kan jo like greit skyldes at det var uferdig eller ikke gjennomarbeidet nok. Men da er det bedre pr å si at fansen ikke likte det.

 

Formasjoner f.eks. har de jo tatt ut, men sagt at likegjerne kan komme tilbake senere i spillet.

 

Husk også at det kanskje er en (eller flere) store ting som skulle være på plass på launch som vi vel per nå ikke vet om er det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...