Gå til innhold

Ny harddisk på PS3 - lage Linux-partisjon

newman221

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp fått meg ny harddisk på min PS3, en samsung 250gb. Før jeg byttet disk tok jeg en backup av alt via ekstern disk, og alt fungerer perfekt.

Har lyst til å lage en Linux-partisjon, og når jeg går inn for å lage en partisjon står det at disken må formateres. Vil da alt forsvinne på disken under formatering?

er det noen mulighet for å lage en linux-partisjon og fortsatt beholde filene mine?

Må jeg først formatere disk og lage en linux-partisjon, for så å bruke restore from backup-funksjon, eller går det an å bare lage en ny partisjon der alle filene blir bevart?

håper noen har gjort det før og kan hjelpe meg. Har forresten siste firmware, 2.30 tror jeg. (den med ny PSstore)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

greit nok at jeg må formatere disken. Men vil jeg kunne gjenopprette data fra backupen? Eller må jeg starte på nytt i alle spill (savegames)

Driter i de få enkeltvideoene jeg har overført. Tenkte mer på save-filer fra Ratchet&Clank, GranTurismo, Uncharted osv...

Lenke til kommentar
greit nok at jeg må formatere disken. Men vil jeg kunne gjenopprette data fra backupen? Eller må jeg starte på nytt i alle spill (savegames)

Driter i de få enkeltvideoene jeg har overført. Tenkte mer på save-filer fra Ratchet&Clank, GranTurismo, Uncharted osv...

Backupen fungerer å legge tilbake selvsagt, ellers hadde det vært lite vits i en backup.

Jeg gjorde noe lignende når jeg byttet HD, backup av gamle 60GB på USB-Disk, inn med en 160GB, formatterte og satte av 10GB til Linux, og deretter bare "restore" backup'n igjen.

Lenke til kommentar

Backupen fungerer å legge tilbake selvsagt, ellers hadde det vært lite vits i en backup.

Jeg gjorde noe lignende når jeg byttet HD, backup av gamle 60GB på USB-Disk, inn med en 160GB, formatterte og satte av 10GB til Linux, og deretter bare "restore" backup'n igjen.

hmmm, da kommer det magiske spørsmålet: hva slags Linux kjører du? Yellow Dog? hva er den mest fornuftige distoen å ha på en ps3. Skal bruke den til å spille 720p-mkv-filer streamet over kablet nettverk fra min vista-pc.

Altså hovedsakelig media-center. som tar mkv, og sender lyd digitalt til min Harman/Kardon-forsterker.

Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri streaming til å virke bra fra Linux, men å konvertere filene med mkv2vob og så streame med Tversity fungerer perfekt. (Evnt. 5.1-lyd blir tatt vare på, og sendes riktig fra PS3) Når du jo har større disk er det jo heller ikke noen problemer å kopiere filene inn på PS3 først. Det er litt raskere å hoppe i filer osv.

Lenke til kommentar

når man bruker tversety, må man da gjøre noe med PC-en for å få film til å starte?

Hadde håpet å slippe å legge inn så mye tull på PC-en min. trives best med CoreAVC og mediaplayerclassic på den.

Vil jeg klare å spille mkv-filer i linux? Og hvilken distro er bra for PS3. Har hørt at det er visse begrensninger i PS3 slik at ubuntu går veldig sakte.

må si jeg ble litt skuffet når jeg innså at min 250gb disk bare var på rett over 200gb i ps3. 50gb borte. dumme filsystem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...