aic007 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei. Jeg har et lite problem mtp plassering av bilder og en "online teksteditor". Jeg bruker en html - tabell med 2 bilder, 2 bilder som er linket til andre sider - i en tabell innenfor en <td> - tag. I <tr> - taggen under disse bildene bruker jeg noe som heter text editor web part, som ligger inni en annen tabell. Denne editoren gjør det mulig for brukere av intranettet å endre tekst rett på siden mens de er online, uten å bruke andre webredigeringsverktøy. Problemet mitt er at nå brukere skriver lange linjer, så beveger bildene seg flere pixler mot høyre. Hvordan kan man bildene eksplisitt om å holde fast på sin posisjon? Her er en nedstrippa versjon av tabellen min: <table> <tr> <td> <table> <td>picture 1</td> <td>picture 2</td> </table> </td> </tr> <tr> <td></td> <td></td> <td clospan=5>Tekst editor web part</td> <td></td> </tr> </table> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Lær deg tabelløst design med CSS i stedet. text-align: left; på cella som holder bildene. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Det har jeg prøvd allerede :-) Funka ikke. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hva har du prøvd allerede? Tabelløst design fungerer. Du mangler table row i tabellen som holder bildene (hvorfor har du en egen tabell til dette?). Sett bildene i samme celle, så går det nok bedre. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Jeg prøvde text - align, men hele siden min er elendig satt opp. Må nok rydde opp litt og prøve igjen med det du sier. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) <table> <td>picture 1</td> <td>picture 2</td> </table> Dette funker jo ikke. Hvor er <tr></tr> i denne tabellen..? ;-) Edit: Ser etter å ha skrevet innlegget at Mikael Berg har kommentert det samme. Men det beste er - Som han sier, nettopp å lage dette ved hjelp av CSS. Du har ingen grunn til å benytte tabeller i dette tilfellet. Endret 22. april 2008 av funkyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå