Gå til innhold

Endre programfont i Open Office

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Av en eller annen grunn er det Times New Roman størrelse omtrent 8 som er programfonten i min Open Office. Slik har det alltid vært og jeg skjønner det ikke. Når jeg installerer programmet på andre maskiner er det ikke slik. Jeg har forsøkt å endre det, men får det ikke til. For å gi et eksempel ser arbeidslinjen min slik ut:

Fil Rediger Vis Sett inn Format Tabell Verktøy Vindu Hjelp

Bare enda litt mindre.

Jeg må myse om jeg vil gjøre noen innstillinger og jeg begynner å bli lei. Så hvis noen kan hjelpe meg med å endre font og størrelse, så er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under Verktøy --> Alternativer (?) --> OpenOffice.org --> Vis, er det ein boks der du kan hake av for å bruke systemfont på grensesnittet. Har det nokon effekt om du endrer på denne? Har for augeblikket engelsk versjon av OOo, so eg viser skjermskot av den.

post-21406-1208779613_thumb.png

Om ikkje det har nokon effekt kan du sjå rundt i alternativa om du finn noko anna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Herlig! Det forklarer en del. Det er en side av Windows jeg aldri har skjønt. Har hatt samme problem i Firefox og det viser seg at Times er systemfonten min. Normalt pleier jo det å være verdana, tror jeg. Men jeg fjernet haken og alt ordnet seg. Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...