Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Av en eller annen grunn er det Times New Roman størrelse omtrent 8 som er programfonten i min Open Office. Slik har det alltid vært og jeg skjønner det ikke. Når jeg installerer programmet på andre maskiner er det ikke slik. Jeg har forsøkt å endre det, men får det ikke til. For å gi et eksempel ser arbeidslinjen min slik ut: Fil Rediger Vis Sett inn Format Tabell Verktøy Vindu Hjelp Bare enda litt mindre. Jeg må myse om jeg vil gjøre noen innstillinger og jeg begynner å bli lei. Så hvis noen kan hjelpe meg med å endre font og størrelse, så er jeg evig takknemlig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Under Verktøy --> Alternativer (?) --> OpenOffice.org --> Vis, er det ein boks der du kan hake av for å bruke systemfont på grensesnittet. Har det nokon effekt om du endrer på denne? Har for augeblikket engelsk versjon av OOo, so eg viser skjermskot av den. Om ikkje det har nokon effekt kan du sjå rundt i alternativa om du finn noko anna. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Herlig! Det forklarer en del. Det er en side av Windows jeg aldri har skjønt. Har hatt samme problem i Firefox og det viser seg at Times er systemfonten min. Normalt pleier jo det å være verdana, tror jeg. Men jeg fjernet haken og alt ordnet seg. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå