Clerion Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei. Hae hatt litt problemer med disken i den bærbare datamaskinen min så tok den ut og over i det nye "Akasa Integral" harddiskkabinettet for å få over noen bilder fra den. Problemet er at jeg bare får åpnet den partisjonen der alt det unyttige er! Hvordan får jeg åpnet den andre delen? Edit: Når jeg prøver å åpne den delen av harddisken hvor bildene ligger får jeg meldingen "E:\ er ikke tilgjengelig Feil ved utføring av inpage-operasjon" Mvh. Clerion Endret 12. juni 2008 av Clerion Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei. Hae hatt litt problemer med disken i den bærbare datamaskinen min så tok den ut og over i det nye "Akasa Integral" harddiskkabinettet for å få over noen bilder fra den. Problemet er at jeg bare får åpnet den partisjonen der alt det unyttige er! Hvordan får jeg åpnet den andre delen? Edit: Når jeg prøver å åpne den delen av harddisken hvor bildene ligger får jeg meldingen "E:\ er ikke tilgjengelig Feil ved utføring av inpage-operasjon" Mvh. Clerion Gå i windows diskbehandling i kontrolpanel. Der må du nok gi de andre partisjoner nytt stasjonsbokstav. Prøv det først... -Poster ifra mobil- Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Det har blitt prøvd, funka ikke...Ringte ibas og de skulle ha 6500-9000 kr.....(!) Kan noen guide meg til løsningen her? Får "E:\ er ikke tilgjengelig, Feil ved utføring av inpage-operasjon" Error når jeg prøver å åpne delen som ikke vil... Er veldig viktig for meg (ja jeg er dum som ikke sikkerthetskopierer) 1000 spenn til den som sitter med kunnskapen! MÅ ha de bildene, men 9k er nok føler jeg. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kan jo prøve en chkdsk først Start->kjør-> cmd der skriver du inn chkdsk e: /f Lenke til kommentar
//E Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Heisann! Har har et lignende problem selv da jeg byttet om på noen disker i PC-en min. Var utrolig frustert ettersom partisjonen ble funnet i "min datamaskin", men da jeg skulle prøve å åpne disken, fikk jeg bare "ingen tilgang". Etter masse research, prøving og feiling fant jeg fram til et ubergenialt program som heter "PTDD Partition Table Doctor 3.5". I Vista må du høyreklikke på programmet og velge "run as administrator" for at det skal funke. Ta så å velg den partisjonen som ikke funker, og trykk på "rebuild". Da fikser den eventuele MBTF feil etc. Om du fortsatt ikke får tilgang, kan du videre (noe du kan prøve også før du eventuelt installerer overnevnte program), er å høyreklikke på partisjonen som ikke fungerer i "min datamaskin" (vista) - egenskaper - sikkerhet - avansert, så ta over alle rettigheter for partisjonen på ditt brukernavn. Håper dette er til hjelp ! Mvh Eirik Lenke til kommentar
Anv Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ihht denne tråden så løste det seg for en med samme problem vha CHKDSK /r NB! Alle programmer/kommandoer som kjøres på disken *kan* gjøre ting verre så det skjer på ditt eget ansvar. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du kan jo laste ned Getdataback og scanne disken, da ser du om det er mulig å redde dataene selv. Om det programmet ikke klarer å finne filene på disken så må du nok inn med disken til et recovery selskap. Du må laste ned fat eller ntfs versjonen avhengig av hvilke filsystem det er på disken. I verste fall finnes det billigere alternativer enn Ibas, som http://www.reconsult.no Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Får verken scanna, åpna el gjort noe med den for så fort jeg plugger i disken kuker alt og maskina låser seg... Så fort jeg drar ut igjen kontakten virker alt som før... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Last ned en live-cd fra f.eks knoppix.com og se om du klarer å åpne partisjonen for å redde data her. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det viktigste er jo formatet på disken. Var det ukryptert XP er det vel løsbart, men om det var f eks Vista Ent/Ult kan det nok være værre. Går ut i fra at du tester via en linux live-cd før du begynner å kødde med dypere verktøy som kan ødelegge partisjonstabellen. Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Clerion; forsøk deg med en Ubuntu live cd. Eventuelt installer Ubuntu på en annen maskin/annen disk - koble til disken til denne maskinen og se om du da får det opp og om du kan kopiere over. Personlig fikk jeg kræsj på en disk - hadde to backupløsninger - så det ble å benytte seg av dem. Men disken som trynte viste seg fint i Ubuntu og jeg kunne kopiere filer... Koble ev. til enda en disk til Ubuntu boksen din for å kopiere over til denne - fra den disken du nå har satt i det derre A.... disk-kabinettet. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Clerion: har du brukt advanced sharing på den partisjonen du har problemer med å få tilgang til? hvis ja, så kan det være at du må tilpasse rettighetene for tilgang på den på nytt. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Får verken scanna, åpna el gjort noe med den for så fort jeg plugger i disken kuker alt og maskina låser seg... Så fort jeg drar ut igjen kontakten virker alt som før... Mest sannsynlig er disken FUBAR, og det er lite du kan gjøre. Om du må ha dataene på disken anbefaler jeg deg å ikke å rote mer med disken, da det kan skade den mer og evnt. recovery kan blir dyrere. Anbefaler www.reconsult.no da de gir prisoverslag/diagnose gratis, sånn at om det blir for dyrt kan du si nei uten å måtte betale masse for ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå