_Brukernavn_ Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei. Den gamle strømforsyningen min klarte ikke lenger å levere nok strøm til PC-en min, så jeg må kjøpe meg en ny, kraftigere. Men jeg vurderer også å oppgradere hovedkort, CPU, skjermkort og muligens RAM om ikke så lenge, og ønsker en strømforsyning som kan gi nok kraft. Min game strømforsyning var på 360W. Min PC (det som trenger strøm): - Abit KV8-MAX3 - AMD Athlon 64 3000+ - 2x Corsair PC3200 512MB - 2x 160GB S-ATA - Creative SB Audigy 2 - Radeon 9800 pro - 2 DVD brennere - Trådløst nettverkskort - Pinnacle TV kort - Pinnacle Studio MovieBoard Plus - ekstra USB kort Holder det med en strømforsyning som er dobbelt på kraftig dersom jeg i tillegg skal oppgradere? All hjelp mottas med stor takk! Endret 26. april 2008 av pro_odeh Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Tja, dagens strømforsyninger av god kvalitet i klassen 6-700W er nok til å gi strøm til en godt konfigurert maskin og fortsatt ha noe til overs. Det er i alle fall mer enn nok så det holder til hva du har nå. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Tja, dagens strømforsyninger av god kvalitet i klassen 6-700W er nok til å gi strøm til en godt konfigurert maskin og fortsatt ha noe til overs. Det er i alle fall mer enn nok så det holder til hva du har nå. Jeg har letet litt i den klassen ja, men problemet er at jeg ikke er oppdatert på hvilke strømforsyninger som er av "god kvalitet". Kunne du gitt noen konkrete anbefalinger? Takk for kjapt svar! EDIT: Ser helst at den ikke bråker mye... Endret 21. april 2008 av pro_odeh Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Selv liker jeg strømforsyningene til Corsair, de koster ikke skjorta og man får mye for pengene. De er å anse som noe av de stilleste som er å få. (typisk sett 22dB ved belastning under 350W for HX620W som jeg har) Andre merker som er en del brukt av folk her er f.eks Thermaltake Toughpower, Seasonic, Mist etc. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 jeg vil også anbefale hx620. sitter på den selv og er kjempefornøyd. ellers så er vel de andre alternativene som Smirnoff nevner også gode valg. hvor mye effekt du trenger er veldig opptil komponentene du skal ha og om det skal overklokkes. en typisk krafig gamer maskin med 1 skjermkort og en rask cpu vil ikke trekke mer enn rundt 300 watt ved max load. jeg vil tippe på at oppsettet mitt ligger mellom 250 og 300 watt ved full load. men det vil nok endre seg raskt, har et skjermkort til på vei posten for sli oppsett og skal skaffe et nytt hk snart også. da blir det nok mellom 350 og 400watt load tipper jeg Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Takk for svar! Jeg har sjekket litt og står nok mellom Thermaltake Toughpower 750W og Corsair HX 620W. Men jeg heller litt mot Corsair pga 5 års garantien. Jeg regner med at det er 2 år på Thermaltake. Er det noen som vet det? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 som de sier. HX620 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Da er Corsair HX 620W kjøpt og installert og PC-en går som ei klokke! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå