Gå til innhold

Drivere til HP Pavilion dv9675eo [LØST]

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en HP Pavilion dv9675eo og skal legge inn windows på nytt, men får ikke lagt det inn forde jeg ikke har sata driverne til harddisken. Har sett på downloadssidene til min modell, men der er det ingen drivere til harddisken. Noen som vet hvor jeg kan få tak i driverne til den?

Harddisken er en:

HM160HI

Spinpoint M5

capacity : 160 GB

interface : Serial ATA 1.5 Gbps

buffer memory : 8 MB

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte en mail til HP om problemet, og dette fikk jeg til svar:

Takk for at du tok kontakt med HP Teknisk support.

Denne driverpakken er ikke fritt tilgjengelig grunnet lisensavtalen som gjelder. Dette da de ønsker en viss oversikt over hvor etterspurt denne er. Løsningen blir i dette tilfellet kontakte Microsoft på telefonnummer 22 02 25 00. Ber du om å få oversendt disse.

Skulle dette mot forventning ikke løse problemet, eller har du andre spørsmål, er du velkommen til å kontakte meg igjen.

Høres ikke dette veldig rart ut? Er jo tross alt bare en driverpakke så harddiskene skal bli funnet under vista installasjonen...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke akkurat kalle det der et svar. Det der vil jeg heller kalle et standard svar man kan gi når man ikke vet.

Det jeg er ute etter er en driverpakke til en harddisk som samsung har lagd. Det har ingenting med windows å gjøre, annet enn at det behøver driverne til å finne disken.

Har sendt en mail til samsung for å høre om de har noe mer fornuftig svar å gi!

Lenke til kommentar

Kalles et svar man får om maskina er levert med vista.

Siden Hp har en avtale med microsoft så har dem ikke drivere til xp om maskina er levert med vista.

Der for får du et slikt svar.

Vær smart å bruk et program som sisoftsandra å sjekk hvordan Kontroller du har og last ned driver fra produsenten av kontrollern.

Lenke til kommentar

Sendte igår en mail til HP å forklarte hva MS hadde sagt, og de sa fortsatt det samme at dette var begrenset via lisens hos Microsoft, men jeg fikk navnet på brikkesettet og ut ifra det har jeg klart å finne driverne til kontrolleren.

Men dette er dårlig service av HP! :thumbdown:

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...