miXer Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Heisann Jeg har en HP Pavilion dv9675eo og skal legge inn windows på nytt, men får ikke lagt det inn forde jeg ikke har sata driverne til harddisken. Har sett på downloadssidene til min modell, men der er det ingen drivere til harddisken. Noen som vet hvor jeg kan få tak i driverne til den? Harddisken er en: HM160HI Spinpoint M5 capacity : 160 GB interface : Serial ATA 1.5 Gbps buffer memory : 8 MB Endret 23. april 2008 av miXer Lenke til kommentar
miXer Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Sendte en mail til HP om problemet, og dette fikk jeg til svar: Takk for at du tok kontakt med HP Teknisk support. Denne driverpakken er ikke fritt tilgjengelig grunnet lisensavtalen som gjelder. Dette da de ønsker en viss oversikt over hvor etterspurt denne er. Løsningen blir i dette tilfellet kontakte Microsoft på telefonnummer 22 02 25 00. Ber du om å få oversendt disse. Skulle dette mot forventning ikke løse problemet, eller har du andre spørsmål, er du velkommen til å kontakte meg igjen. Høres ikke dette veldig rart ut? Er jo tross alt bare en driverpakke så harddiskene skal bli funnet under vista installasjonen... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Selv om det høres merkelig ut så har du jo fått svaret du var ute etter. Selv har jeg hatt store problemer med HPs manglende drivere på deres nettsteder. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Jeg vil ikke akkurat kalle det der et svar. Det der vil jeg heller kalle et standard svar man kan gi når man ikke vet. Det jeg er ute etter er en driverpakke til en harddisk som samsung har lagd. Det har ingenting med windows å gjøre, annet enn at det behøver driverne til å finne disken. Har sendt en mail til samsung for å høre om de har noe mer fornuftig svar å gi! Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Kalles et svar man får om maskina er levert med vista. Siden Hp har en avtale med microsoft så har dem ikke drivere til xp om maskina er levert med vista. Der for får du et slikt svar. Vær smart å bruk et program som sisoftsandra å sjekk hvordan Kontroller du har og last ned driver fra produsenten av kontrollern. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Har tatt ut harddisken å kikket på modell og vært på produsentens side å sett, men de hadde bare software til harddisken, ingen drivere. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvorfor tar du ikke bare kontakt med MS slik leverandøren av maskinen din ba deg om? Fatter ikke hvorfor du skal gjøre dette så jævla, unnskyld uttrykket, vanskelig. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Vel. Forde svaret HP gav meg var dugelig feil. Har akkurat vært i kontakt med MS som bekrefter det jeg trodde. At slike drivere skal gis ut fra produsent. Altså HP! Endret 22. april 2008 av miXer Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Da foreslår jeg at du igjen tar kontakt med HP og forteller dem hva MS svarte. Poenget er at det er enkere for deg å gjøre det du blir bedt om enn å virre rundt når du ikke vet hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Har sendt en mail til HP igjen og forklart dem hva MS sa. Får håpe jeg får et bedre svar denne gangen! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Sendte igår en mail til HP å forklarte hva MS hadde sagt, og de sa fortsatt det samme at dette var begrenset via lisens hos Microsoft, men jeg fikk navnet på brikkesettet og ut ifra det har jeg klart å finne driverne til kontrolleren. Men dette er dårlig service av HP! Endret 23. april 2008 av miXer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå