Webtroll Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei, har tenkt å sette i stand en PC jeg skal bruke til spilling og hverdagsbruk. Kommer til å kjøpe selve PCen i sommer, så jeg regner med at prisene på det jeg bestemmer meg for kommer til å senkes litt. Her er en foreløpig oversikt over hva jeg har i tankene: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71042 Kabinett: Antec P182 SSD: Transcend SSD 32 Gb (Til OS og programdisk) HDD: 2 Disker i RAID 0 oppsett (Lagring av alt annet) Skjermkort: GeForce 8800 GTX / GTS ? CPU: - HK: - RAM: 4 Gb PSU: Finner jeg når resten av oppsettet er ferdig Jeg lurer mest på hovedkort, det er flust med valg, men har ikke helt kunnskapen til å vite hvor jeg skal starte. Med RAM så lurer jeg på valget mellom DDR2/DDR3? Hvilke store prismessige forskjeller blir det hvis overklokking kommer inn i bildet? Cheers, Webtroll Endret 21. april 2008 av Webtroll Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Q6600 er i hvertfall et godt alternativ når det kommer til CPU. Overklokkes lett fra 2.4 til 3.0GHz med stock kjøler, og prosessoren holder fortsatt fornuftig temp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå