JoaJoa Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei Jeg lurer på om det er mulig å lage en enkel batch-fil som utfører "ctrl+tab" tastekombinasjonen? Grunnen at jeg spør er at jeg har en fjernkontroll til pc, som utfører forhåndsbestemte tastekombinasjoner f.eks (ctrl+v, ctrl+f, osv osv) (dette er en enkel fjernkontroll uten noen form for software) Problemet er at jeg har et program jeg trenger å utføre kombinasjonen "ctrl+tab", denne kombinasjonen utfører ikke fjernkontrollen. Så derfor jeg spør. For hvis dette er mulig, så finner jeg et program som starter andre programmer ved selvvalgte "hotkeys". Altså starte batchfila ved hjelp av feks. "ctrl+m" Så det jeg i bunn og grunn skal gjøre, er å få "ctrl+m" til å utføre "ctrl+tab". Så den enkleste måten jeg ser det er å gjøre som beskrevet, men er usikker om det er mulig å lage en slik batch-fil? Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Heisann.. Vet ikke om dette er mulig med batch, men med vbscript kan du prøve følgende kode: dim objShell Set ObjShell = CreateObject ("Wscript.shell") ObjShell.sendkeys "^{tab}" --------- lim dette inn i en tom tekstfil og kall den: noe.vbs . prøv deretter og kjør denne.. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Hei Dønn strøkent! Fungerer som bare det. Takker for at du tok deg tid til å hjelpe en hjelpesløs stakkar! Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 ----------- dim objShell Set ObjShell = CreateObject ("Wscript.shell") ObjShell.sendkeys "^{tab}" ----------- Denne koden utfører "ctrl+tab" tastekombinasjonen. Men hvordan blir siste linje om jeg ønsker å utføre "alt+w" ? Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg gidder ikke å sjekke om det fungerer men du kan jo prøve: ObjShell.sendkeys "^v" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå