P0nduz Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei er på utkikk etter en 22" som er god til film og spill. samtidig som den ikke koster altfor mye. Er det spesielle hensyn jeg må ta med tanke på paneler osv når jeg bestiller eller? Takker for svar mvh Christer Edit: liten skrivefeil Edit: løst: valgte å gå for BenQ G2400W Endret 23. april 2008 av ..Christer.. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei, Dersom grafikkortet ditt tåler det (de fleste er gode nok) og du ikke har en defekt skjerm eller lignende som gjør at du MÅ bytte ville jeg anbefalt deg å skrape sammen litt mer og heller velge en 24". En 22" dekker sikkert ditt behov for spill og film, mens en 24" bedre lar deg ha 2 applikasjoner oppe ved siden av hverandre - som f.eks browser og Epost/Office eller lingnende. Fordelen er at du i tillegg til at du får med bredden også får "en hel A4 side" i høyden. En 24" koster litt mer (fra ca 3.000), men jeg tror også at den dekker fremtidig bruk bedre slik at det blir billigere på sikt. Jeg er ingen spiller, så dette er jo bare en generell anbefaling og min oppfatning da Her er et eksempel til ca 3.000: https://prisguiden.no/product.php?productId=75683 Endret 21. april 2008 av omaha Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Anbefaler deg til å ta ein kikk på disse artiklene: 19 to 22 inch LCD monitors, a review of 2007/2008 models og 22 inch LCD monitors: the 3rd wave! Hjalp meg mykje når eg velgte ny skjerm. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Har også tenkt på 24" men det passer ikke inn i skrivepulten min ( har en kjip en som står i hjørne) og kan ikke bytte ut denne også) Derfor jeg i utgangspunktet ønsker meg en 22" men takker for svar skal vurdere og bytte skrivepult også. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Anbefaler deg til å ta ein kikk på disse artiklene: 19 to 22 inch LCD monitors, a review of 2007/2008 models og 22 inch LCD monitors: the 3rd wave! Hjalp meg mykje når eg velgte ny skjerm. Hvilken skjerm endte du opp med og velge da? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Endte opp med ViewSonic VX2255wmb, får den tidligast imorgon. Så eg har ikkje fått prøvd den sjølv enda. Velgte den fordi eg fikk intrykk av at den er god både til film og spill, samt har ein ok pris. Håper eg ikkje vert skuffa (sitter med ein Syncmaster 710T no). Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Samsung har vel en liten fordel med tanke på garanti mot pixelfeil som ikke alle andre har. (Skjerm er i så måte et av de produktene jeg ikke ville ha kjøpt i butikk, men kun via nettet. Dette pga 10 dagers returrett - så pakk skjermen din ut pent, og ta vare på emballasje til returretten har gått ut ihvertfall.) Forslaget er KUN på basis av evt pixelfeil. https://prisguiden.no/product.php?productId=62686 Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kan nevne at Viewsonic og har ein null-pixelfeil garanti. Men uansett les igjennom artiklene, leit litt på nettet etter info blir kansje lettere å ta eit valg då (eller vanskligere??). Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 har lest en bråte med tester og kommet fram til at jeg ikke vet hva jeg skal ha:P så det blir jo vanskeligere jo mer man leser. Lest at det er mange forskjellige paneler på samsungen og derfor er man heldig hvis man får en av de som er bra? Kan se nærmere på Viewsonic har ikke sett noe særlig på de enda. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Her finner du noen tester: http://alatest.no/bildeskjermer/c-29/ http://testcentret.idg.se/avdelningar.asp?IDpath=32 Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 tor jeg rett og slett også prøver meg på ViewSonic VX2255wmb kommer vel ikke til å spille så mange år til.. Lenke til kommentar
Tommy220 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 herhar du en link som du kan se skjermen side ved side. http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=2104&ph=1 Gjøre ikke valget enklere Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 herhar du en link som du kan se skjermen side ved side. http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=2104&ph=1Gjøre ikke valget enklere Utifra bildene her ser jo samsungen mye bedre ut på etterslep og sånn da. Noen som vet om det er mye kalbirering på samsungen for å få denne til å bli perfekt siden det er mange forskjellige paneler på den? Lenke til kommentar
Tommy220 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Sitter selv å prøve r bli klokk på hvilken skjerm jeg skla velge. Jo mere jeg letere jo mindre smart blir jeg. Her ut fra denne linkenhar jeg hentet informasjon fra andre steder. Du har ogs en stor test her. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 ser ut som det blir den samsungen på meg. bare håpe at jeg kan få tak i en hvor det er samsung panel. Hva er egentlig forskjellen på panelene? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 I utganspunktet skal det vere s-panel i europa, hadde 226bw hatt høgdejustering hadde eg tatt den. Hehe, finner ut imorgon (om amazon sitt estimat stemmer) om eg gjor eit godt valg eller ei. Lenke til kommentar
Tommy220 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 sitet å lure på om jeg skal velge meg en asus vw222u Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Er s-panel samsungs eget panel? eller er det et dårligere panel? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det skal vere samsung sitt ja. Dvs, kremen. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Super takker for svar. du vet ikke tilfeldigvis hvordan man sjekker at man har fått en med samsung panel også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå