Gå til innhold

Bilde på PC og TV samtidig

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:

Jobber med å få bilde fra pc over til LCD-TV. Kjører på Vista operativ system. Når jeg går inn i NVIDIA-control panel og velger "setup multiple displays" så vises ikke TV'en der. Har kun alternativet På 1 står det: "Only use one display" (Single), og på 2 står det: "Select the display you would like to use". Der vises tv'en min og når jeg velger den, forsvinner bildet fra PC-en over til tv. Jeg har vært borti i før at det skal kunne velges "clone"-mode osv. Hvorfor vises ikke det hos meg? På display settings vises kun 1 skjerm med tallet 1 på.

Jeg har i tillegg 3x 8800Ultra skjermkort. Får ikke flere alternativer selv om jeg slår av og på SLi-funksjonen. Har den siste skjermkort-driveren. Jeg har kabelen DVi-D til HDMI fra pc til tv.

Håper noen her har sjanse til å hjelpe meg.

Oppdatering. Jeg slo av SLi-funksjonen og da fikk jeg tilgang til alle mine skjermkort utganger og fikk valgene "Clone", og "Dualview". Men må jeg virkelig slå av denne funksjonen hver gang jeg skal se film fra pc over til tv?

Da har jeg fått bilde over til tv, men nå lurer jeg på hvordan jeg får lyden over fra pc til tv?

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke bruk Nvidia greia.

bare høyre klikk på desktoppen - tilpass - så den nederste(husker ikke hva den heter.

der aktiverer du alle skjermene du vil bruke, hvilken du vil ha som hovedskjerm, oppløsning osv.

Åssen ledning bruker du? fra pc til tv?

Lenke til kommentar
ikke bruk Nvidia greia.

bare høyre klikk på desktoppen - tilpass - så den nederste(husker ikke hva den heter.

der aktiverer du alle skjermene du vil bruke, hvilken du vil ha som hovedskjerm, oppløsning osv.

Åssen ledning bruker du? fra pc til tv?

Ledningen jeg bruker fra pc til tv er DVi-d ---> HDMI. Når det gjelder å aktivere skjermer, så kommer det kun opp et valg (en skjerm) som jeg kan velge. Dette er kun når jeg har aktivert SLi-funksjonen. Slår jeg av den så har jeg 6 skjermer jeg kan velge mellom.
Lenke til kommentar

når det ikke går an å overføre lyde via skjermkortet så må man bruke lydutgangen på pcen.

da brukes ledninger av denne typen og så må du finne den rette inngangen på tven.

hodetelefonutgangen er bestandig en utgang så der kan man ikke koble noen minijack til der den andre enden er koblet til pcens lydutgang

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...