Gå til innhold

Prøver og oppgradere ram - laptop

Danny92

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Fujitsu Siemens AMILO D 6820. En gammel laptop, den har 256 mb ram og jeg vil ha mer. Jeg har 4 stk. PC2700S-25330 256MB DDR 333MHz CL2.5 laptop ram brikker. Den som fulgte med er en PC2100S-0-A1 SG 256MB DDR 266MHz CL2.5 ram brikke. Jeg tok da ut den som fulgte med og prøvde først en ram brikke, gikk inn i bios og der sto der 256mb ram, linux starta opp og alt funker. Men når jeg satt i nummer 2 sånn at det skal bli 512 mb ram, gikk inn i bios men det sto at det bare var 256mb ram enda. Har også prøvde med den ram brikka som fulgte med og en til, men da starter den ikke opp eller så vises det ikke at det skal være 512. Men så vet ikke jeg allverden om denne pcen siden jeg fikk den. Kjører xubuntu 7.4, windows funker ikke her..

EDIT: Jeg har funnet ut at pcen ta maks 2 gb ram ifølge http://www.memoryx.net/fuamd68me1.html kanskje tar også kjøper nye ram briker 2x1 gb ram.

EDIT2: Tror jeg heller tar og kjøper Kingston 512MB DDR PC2100 DIMM Kingston 512MB DDR PC2100 DIMM til 181 kr. Siden det er så gammel pc.

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...