Kent Touch This Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hoi. Har fått ut madammens Suzuki Katana for sommeren, og brukte den til jobb i dag. Merket at den døde ut litt (stoppet ikke helt, men mistet drivkraft) hver gang man ga full gass fra stillestående. Den nøler på en måte med å reagere på gassen noen sekunder, og plutselig så kommer den. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få fiksa dette? Har ikke skrudd mye moped akkurat, men jeg kunne tenkt meg å lære litt. Videre er det vanskelig å dosere bremsene, du trenger nesten bare å touche bremsen før hjulet låser seg (både foran og bak). Tips til hvordan jeg får fiksa / justert dette? Lenke til kommentar
nikotin Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 prøv å justere gasseren litt... kommer det mye eksos når du kjører? bremsene må du bare venne deg til;) Lenke til kommentar
TGL Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Virker som du har feil dyse på sykkelen din, da får du ofte det problemet som du beskriver. Motoren får da feil luft/bensin -forhold. Hadde det selv før, fikset det ved å gå opp i dysestørrelse Bremsene vil bli gradvis svakere, så bare kjør litt og brems en del så vil det finne seg et nivå det stabiliserer seg på. EDIT: Det kan kan også muligens fikse ved å skru litt på gassdysen på forgasseren, den er ofte lett tilgjengelig lokalisert like ved tomgangsdysen. Dersom de er veldig grovt feilinstilt kan det også føre til slike problemer. Endret 21. april 2008 av TGL Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kjør med full gass i 10 min, og slå av tenningen (mens du kjører). Så skrur du ut pluggen og ser på fargen, den skal være brun, hvit = for liten dyse, svart = for stor dyse Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Er det ikke litt rart om det blir levert feil dyser fra fabrikk? Den er ikke blitt tuklet med på noen måte... prøv å justere gasseren litt... kommer det mye eksos når du kjører?bremsene må du bare venne deg til;) Nå har jeg ikke så mye å sammenligne med da det er snart 15 år siden min venneflokk kjørte mopeder, men nei, jeg tror ikke det kommer for mye eksos. Bremsene vil bli gradvis svakere, så bare kjør litt og brems en del så vil det finne seg et nivå det stabiliserer seg på. Det må da gå an å justere bremsene på en annen måte enn "å slite de til"? Slik det er nå hugger det kraftig bare man er nær hendlene. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Sikkert bare kondens etter å ha stått stille over vinteren.. Kjør så kommer det seg. Evt. kan du prøve med litt kondensfjerner Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Sikkert bare kondens etter å ha stått stille over vinteren.. Kjør så kommer det seg. Evt. kan du prøve med litt kondensfjerner Heh, det har jeg faktisk ikke tenkt på. God idé, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå