Gå til innhold

Angående Samsung i780

Anbefalte innlegg

God dag, folkens!

Har skaffet meg en samsung i780. En kjempe telefon som har alt. Fant ut for litt siden at man kan anskaffe forskjellige programmer. Har vurdert å gjøre det, men har ingen peiling på hvordan man installerer dem. Litt info på det området hadde vært kjempefint!

Fant også ut at jeg må restarte telefonen hver gang jeg skal koble meg til et nettverk. Noen som har forslag til instillinger som fjerner nettopp dette? Ev. installere ny(e) drivere?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du beskjed om å restarte telefonen, eller skjer det automatisk. I tilfelle sistnevnte skjer, høres det ut som en feil på telefonen.

Når det gjelder installering av programmer, er det utrolig enkelt. Jeg pleier å laste ned programmene til PCen først. Koble så til telefonen, og start filen du lastet ned. Da vil det først begynne å installere fra PCen, og så får du beskjed om å følge med på skjermen på telefonen. På telefonen kommer det opp et nytt installasjonsvindu hvor det bare er å trykke "Neste" som i en hvilken som helst installasjon. Det er overraskende lett, lykke til :-)

Lenke til kommentar
Får du beskjed om å restarte telefonen, eller skjer det automatisk. I tilfelle sistnevnte skjer, høres det ut som en feil på telefonen.

Når det gjelder installering av programmer, er det utrolig enkelt. Jeg pleier å laste ned programmene til PCen først. Koble så til telefonen, og start filen du lastet ned. Da vil det først begynne å installere fra PCen, og så får du beskjed om å følge med på skjermen på telefonen. På telefonen kommer det opp et nytt installasjonsvindu hvor det bare er å trykke "Neste" som i en hvilken som helst installasjon. Det er overraskende lett, lykke til :-)

Får ikke beskjed om det. Må bare gjøre det. Står bare at han kobler til det nettverket jeg vil koble meg til på, står aldri tilkoblet før jeg restarter den.

Lenke til kommentar

Når det kommer til installasjon av programmer så har man vanligvis 2 valg. Man kan laste ned en .exe-fil, som man må kjøre på PC-en mens mobilen er koblet til, og man kan også laste ned en .cab-fil, som kan kjøres direkte på telefonen for å installere programmet. Selv bruker jeg helst .cab-filer siden det ser ut som om .exe-filene kan legge igjen spor etter seg på PC-en, men det er jo ikke så alt for farlig, så du får bruke den metoden du liker best.

Merk at siden i780 har kvadratisk skjerm så kan det være enkelte programmer som vil slite med dette, siden avlange (4:3) skjermer er det mest normale på windows mobile enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...