Gå til innhold

Gaming på bærbar - Hvilken maskin skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Har ubegrenset budsjett til å å kjøpe bærbar gjennom jobben. Er mye på farten så jeg kan ikke ha en bærbar som veier mer enn 2,5 kg, max 3 kg. Hvilke er det som har fetest grafikkort til å spille Unreal Tournament på? Ble skuffet da jeg prøvde en Inspiron 8200, ikke nok futt i den og den var for tung. Lurer på om harddisken var flaskehalsen der. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ubegrenset budsjett til å å kjøpe bærbar gjennom jobben. Er mye på farten så jeg kan ikke ha en bærbar som veier mer enn 2,5 kg, max 3 kg. Hvilke er det som har fetest grafikkort til å spille Unreal Tournament på?  Ble skuffet da jeg prøvde en Inspiron 8200, ikke nok futt i den og den var for tung. Lurer på om harddisken var flaskehalsen der. Noen som har noen erfaringer?

hvor rask rpm var det på den insp. 8200 du prøvde da `?

var det 4200 eller 5400 rpm ?

om du skal bruke maskina til og spille på og samtidig ha maskina ganske lett. Det er vell litt motsigende i seg selv ?

normalt går jo ytelsen ned, desto lettere du skal ha maskina.

syns min insp. 8200 er ganske kraftig. klarer alt av det heftigste spilla som er ute nå.. Er dog en desktop erstatter, og ikke egnet til å drasse på 24 timer døgnet.

Lenke til kommentar

Jeg har en FSC 8820. Den er temmelig bra på spill. Ati Radeon 9000. Jeg tror at hardisken betyr mindre enn RAM. Det virker sånn på stasjonære. Jeg har BARE 256 ram. Det blir litt lite til feks. BF1942. Skal kjøpe en 512 brikke, da tror jeg nok at alt går. Mye vas, men det jeg ville frem til er at jeg tror nok at det går greit å kjøpe et litt "gammelt" skjermkort og alikevell spille bra spill bare man har nok RAM. En kompis spiller BF1942 på en stasjonær 900mhz med Gforce 2 med 32 ram og 512 RAM og det går så det griner

Lenke til kommentar

Kjenner to som har denne, og spill funker utmerket.. ER ikke like rask som f.eks 800C, som har 64 mb skjermkort, mulig kortet også er klokket noe tregere, men som sagt - det funker veldig bra, selv om det selvfølgelig ikke kan sammenlignes med en stasjonær jævel med Radeon 9700 pro :-)

Selve maskinen er jo glimrende - eneste som vel mangler er firewire, ellers er det noe av det råeste bærbare jeg har vært borti..

Lenke til kommentar

Hva med denne?

Fujitsu-Siemens Amilo D P4 2.53GHz

Intel® Pentium®4 2.53GHz

512 MB SDRAM, maks 1GB(totalt 2 minneplasser)  

40 GB harddisk

15" TFT SXGA 1400x1050

64 MB DDR ATI Mobility Radeon 9000 + TV-out

kombo CDRW/DVD, 1,44 MB diskettstasjon

Modem,nettverkskort, Lydkort

Vekt ca. 3,0 kg

16 740,- småpenger hos www.xd.no

Burde være en bra bærbar til spill, og ikke sprenger den budsjettet til jobben heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...