Gå til innhold

BK: Fashionportrett, kinda

Fulgu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det i midten ble kulest for min del.

Morsomme klær, og kult hår, synes det er litt for tamt, though. Synes hun fint kunne hatt en litt tøffere holdning? Ser litt for lei seg ut til at det passer helt til fashion for min del. Men med litt mere trykk, mere blikk og en litt mere dynamisk posering så hadde det blitt drit bra. Etterbehandlingen er veldig kul.

Lenke til kommentar

Det siste var klart best spør du meg. Fargene på den andre ble for unaturlige. Er en effekt det også, men funket ikke for meg på det bildet. Men jeg tror med fordel at du kunne hatt mindre rød fargemettning på det siste bildet. Poseringen var forsåvidt grei selv jeg om jeg ikke hadde gjort det sånn selv. Ville også tatt ett skritt eller to tilbake og fatt med meg mer av linjene på toppen (kløfta) samt båndene på hatten. Måten de blir kuttet på blir litt lite gunstig og skaper litt ubalanse i bilde.

Men alt i alt liker jeg iden og gjennomføringen godt samt at det er ett veldig naturlig og fint lys.

Lenke til kommentar

Liker klart best det nederste, så nummer en og til slutt det midterste.

For å begynne med utsnittet ville jeg tatt med mer av overdelen slik at øynene ville vær i skillet mellom 2. og 3. tredeling.

Når det kommer til fargene var ingen helt ute, men likte imidlertid det nederste som sagt best, det tror jeg er fordi naturlige farger gjorde seg best i den settingen.

Forøverig et veldig fint lys.

Lenke til kommentar
Det i midten ble kulest for min del.

Morsomme klær, og kult hår, synes det er litt for tamt, though. Synes hun fint kunne hatt en litt tøffere holdning? Ser litt for lei seg ut til at det passer helt til fashion for min del. Men med litt mere trykk, mere blikk og en litt mere dynamisk posering så hadde det blitt drit bra. Etterbehandlingen er veldig kul.

Er derfor jeg har skrevet "kinda" for det er ikke meningen at det skal gli rett inn i ett magasin, dette er ett langt mer artsy uttrykk generellt. For den rene fashion-sjangeren tok jeg noen helfigurer med litt mer anti-posing. Ellers takk :D

Det siste har jo bare ett fælt fargestikk, som for meg er der bare akkurat nok til at jeg merker det. Men for lite til at jeg tror på at det er der med vilje.. ^^

Siden rommet er helt mørkt med grå vegger, kun opplyst av blitz, så ligger fargene ganske så perfekt balansert i råfilen, men jeg har valgt å gulne\varme min versjon litt, siden jeg syns det kler uttrykket.

For å begynne med utsnittet ville jeg tatt med mer av overdelen slik at øynene ville vær i skillet mellom 2. og 3. tredeling.

Huff jeg rotet endel med klippingen her, men joda, kunne lett tatt med mer i høyden, men følte at siden hodet da blir mindre i bildet, og dermed også får færre pixler (når jeg jobber mot fast høyde), ble det for mye offring i forhold til den lille effekten det ga. Men godt mulig jeg gjør noe sånt om jeg skal printe dette :D

2. med endringer.. få mere blå i det kaldere, men demp fargen. Utrykket hennes er utrolig bra.

Mer blå enn Magenta da eller?

Jeg elsker også poseringen :D

Lenke til kommentar

Jeg likte det første best! Synes mye kontrast var helt på sin plass i dette biledt, og det passet til svarthvitt også. Det gjør det rent, og litt mer dramatisk. Det andre har for mye magenta, ja. Kunne nok vært fint helt blått. Det siste fikk jeg ingen fashion-følelse av, det er vel noe med fargene uten at jeg kan si akkurat hva.

Likte poseringen, men har ikke noe peiling på uttrykk og sånn i motefotografering.

Lenke til kommentar

Jeg synes alle tre redigeringene er gode forsøk, men det i midten tiltaler meg mest. Det har noe veldig åttitalls over seg. Vi som leste hippe motemagasiner av typen The Face på åttitallet husker IR-stilen med varme følelser. Det var jo så forbanna hipt at til og med Aha ble hippe etter at de fikk en IR-omgang av Knut Bry (på Scoundrel Days-coveret). Siden åttitallet er kult igjen så er vel også dette bildet kult?

Lenke til kommentar

Dette var veldig bra!, og da tenker jeg på bilde nr.2. Jeg er ikke fashion-interessert i det hele tatt, men dette gav meg noe - da det er noe mer enn fashion. Tror PM er inne på noe når han nevner 80-tall. Jeg fikk også assosiasjoner til det glade 80-tall når jeg så bildet, og poseringen / ansiktsuttrykket til modellen er ubetalelig (iallfall om dette er bevisst, hvilket jeg tror det er). Jeg leser uttrykket hennes som lengselsfullt, tenker på noe med glede og savn på en gang. Det kan være det glade, bekymringsløse 80-tall eller en svunnen kjærlighet for den saks skyld (gjerne på den tiden, men ikke nødvendigvis). Uansett er det nostalgi, og det passer til uttrykket du har valgt i komposisjon, stil og valg av farger.

Bilde nr.2 har et helhetlig kunstnerisk uttrykk, mens de to andre virker mer haltende og ubestemte for meg. Interessant å se hva farger av og til kan ha å si for opplevelsen av et bilde..

Lenke til kommentar

Jeg synes det første ble best. Det ga mest mystikk rundt seg og mer uhøvlet enn to siste. Nr 2 ble feil farge for min del, men nr 3 ble en god nr 2, men ga ikke samme stemning fom nr1. Mulig jeg er i en veldig mørk, sort\grå depresiv tilstand for tiden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...