johncl Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg har vurdert å bygge meg en ny PC og lurte på følgende handleliste: ASUS P5E3 Deluxe, X38, Socket-775, DDR3, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 (P5E3 Deluxe) ANTEC Performance P182 Miditower, Gun Metal Black Aluminum (Without PSU) CORSAIR TWIN3X 1333MHz DDR3, 2GB, Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL9-9-9-27 SCYTHE Scythe Ninja PLUS Rev. B CPU Kjøler, 120 mm vifte, Socket 478/ 775/ 754/ 939/ 940/ AM2 (SCNJ-1000P) INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb UTEN Kjøler! (E8400bulk) MICROSOFT Windows Vista Home Premium Eng OEM DVD 32bit (66I-00715) Er det noen som har erfaring med Asus kortet? Er det bra saker? Det virket som det var bra med kobber og heatpipes på det. Jeg har ikke tenkt å overklokke men kjøre på 1333 Mhz minne og CPUs vanlige klokkespeed. Antar også at Antec P182 er meget godt egnet med Scyte Ninja siden man strengt tatt kan fjerne viften på Ninjaen og la kabinettviftene (over og bak) ta seg av den. Og hvordan er minnet, er det stabilt på 1333 MHz (som det er rated for)? Jeg har en MIST 500w PSU, en Samsung SpinPoint 500GB og en GeForce 8800 GTS som skal inn i det samme kabinettet. Mest sannsynlig en eldre 120GB disk også. Vurderer også å legget til en Mtron Mobi 16 GB SSD som systemdisk, men det er ergelig at Vista tar så sinnsykt med diskplass. Vurderer en dual boot med XP, så det er mulig at jeg kjører bare XP på SSD, men det kommer an på hvor godt jeg trives i Vista. Og jeg lurte på Dual Core kontra Quad Core. Slik jeg forstår det så er de nye quad cores en god del kjøligere og trenger ikke slik vanvittig kjøling som tidligere. Hvordan er quad kontra dual i dag? Forruten spilling kommer denne til å bli brukt til en del programmering, samt encoding av musikk og film. Vil jeg merke stor forskjell på en quad kontra en dual? Og jo, vil prosessoren fungere fint på kortet eller må jeg flashe bios før den støtter 45nm prosessorene? Det vil være litt kjipt da, men jeg har en 3 MHz P4 socket 775 som sikkert vil fungere for dette. Alle råd taes i mot med takk. Endret 21. april 2008 av johncl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå