TZer0 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg har internett fra Telenor, via en Topcom Xplorer 871 ADSL koblet til en D-Link DIR-635. Fra tid til annen stopper bare internett-tilkoblingen (routeren sier at den fortsatt er koblet til) og da hjelper ikke noe annet enn å ta strømmen til modemen i et par sekunder. Tilkoblingen virker ellers helt stabil, men jeg får dette problemet fra tid til annen. Noen som kan hjelpe? Takk, TZer0 Endret 21. april 2008 av TZer0 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Har du resatt modemet? Har du koblet vekk router og prøvet for å se hvordan det funker med PC-en rett i modem? Ta å gjør det et par dager.. Se hvordan det funker. Hvis nettet faller ut da må du ta kontakt med Telenor for et feil søk. Hvis nettet holder seg stabilt når du er koblet direkte i modem prøv å reset router ved å bruke en binders eller kulepenn. Så må du konfigurere router på nytt. Endret 21. april 2008 av Shahab Lenke til kommentar
TZer0 Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Har du resatt modemet? Har du koblet vekk router og prøvet for å se hvordan det funker med PC-en rett i modem? Ta å gjør det et par dager.. Se hvordan det funker. Hvis nettet faller ut da må du ta kontakt med Telenor for et feil søk. Hvis nettet holder seg stabilt når du er koblet direkte i modem prøv å reset router ved å bruke en binders eller kulepenn. Så må du konfigurere router på nytt. Det er et par problem med å gjøre dette. For det første, så får vi ikke brukt internett på de 3 andre PC-ene samt IP-telefonen i huset. For det andre, så skjer denne feilen etter et par dagers bruk og det er jeg en kjent sak at når man skrur av PC-en så skrus tilkoblingen automatisk av.. dvs. jeg må ha på PC-en 24/7 i flere dager. Det hjelper å resette modemet.. da virker alt fint, uten at jeg trenger å røre routeren. Endret 22. april 2008 av TZer0 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det høres mektig rart ut. Har dere en Telio tlf hjemme, eller har dere fast analog tlf? (PSTN/ISDN). Hvis dere ikke har noen PSTN, eller ISDN sjekk om det er en splitter mellom vegg og modem. Du kan kanskje ligge inne med feil firmware på modem, eller ha et defekt modem. Men se om du kan få til bare med vegg-modem-pc I noen dager. Uansett så kan du risikere at Telenor's support sier akkurat det samme som meg. Lenke til kommentar
TZer0 Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Vi har Telio ja.. hmm.. jeg kunne prøve å snakke med Telenor.. kanskje de vet noe vi ikke vet.. modemet begynner tross alt å ha noen år da (6?). Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Kan være at de har byttet utstyr i sentralen iløpet av den tiden. Sånn at sentralen ikke liker modemet ditt så utrolig godt. ut over det jeg vet så bruker Telenor mest NOKI8, N17A48 eller Alcatel Det som jeg vet er at Telenor sender ut Thomson Speedtouch modemer som opererer med alt av Nokia til Ericsson. Endret 22. april 2008 av Shahab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå