Gå til innhold

Scientologi testen.. er det noen som har tatt den?


Anbefalte innlegg

Mye blest rundt Scientologi de siste dagene så jeg tenkte å ta testen. Fant denne her http://www.oca.scientology.org/

Og etter 200 spørsmål fikk jeg som svar at det ikke var noe kontor i mitt distrikt som kunne svare meg på testen og jeg måtte derfor ringe til USA for å få svar på testen.... Hmmm.... ja etter hva jeg har lest om "kirken" i natt kan jeg tenke meg at det koster vel 30 kr minuttet + registrering i kirken med påfølgende gebyr.

 

Er det noen som har tatt den og fått noe svar på den personlighetstesten?

 

Når jeg leste om hun som hadde tatt sitt eget liv etter å ha tatt testen så kunne jeg aldri tenke meg at det var så vanskelig å få ett svar, men jeg forstår jo nå at det faktiskt er ett lokek middel til en konsultasjon der man må møte opp i en kirke for å få svar på testen.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Cri.

Jeg kan spare deg bryet. Hva du har svart på de 200 spørsmålene har ingen direkte betydning.

 

 

Du FØLER deg kanskje avbalansert og tilfreds, men du kunne hatt det bedre. Mye bedre. Du lider av humørsvingninger, utålmodighet, stress, mangel på empati, mangel på selvtillit (ikke noe rart i, utfra hva slags person du er). Du er langt nede på skalaen, faktisk så langt at jeg ikke tør å fortelle deg hvordan du ligger an, men det finnes selvfølgelig et lys i enden av tunnellen. For å utvikle deg selv, finne ditt indre "jeg" og møte mange nye mennesker (innkassobyrå, pengeinnkrevere, etc) ... ta kontakt med din nærmeste kult - helst i går.
Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Mye blest rundt Scientologi de siste dagene så jeg tenkte å ta testen. Fant denne her http://www.oca.scientology.org/

Og etter 200 spørsmål fikk jeg som svar at det ikke var noe kontor i mitt distrikt som kunne svare meg på testen og jeg måtte derfor ringe til USA for å få svar på testen.... Hmmm.... ja etter hva jeg har lest om "kirken" i natt kan jeg tenke meg at det koster vel 30 kr minuttet + registrering i kirken med påfølgende gebyr.

 

Er det noen som har tatt den og fått noe svar på den personlighetstesten?

 

Når jeg leste om hun som hadde tatt sitt eget liv etter å ha tatt testen så kunne jeg aldri tenke meg at det var så vanskelig å få ett svar, men jeg forstår jo nå at det faktiskt er ett lokek middel til en konsultasjon der man må møte opp i en kirke for å få svar på testen.

 

 

Matthias Fosse sa på TV denne uken at denne testen var et middel de brukte for å komme i kontakt med nye medlemmer. Jeg synes det var tøft av han og faktisk inrømme det. Men, det som er problemet er at de nok ikke helt forstår at testene kan virke opprivende på enkelte mennesker. Om man spør et menneske om de vurderer selvmord må de også ta ansvar for svaret man får. Et annet problem blir fort den delen av scientologien som ikke tror på psykologer og psykologisk medisinering.

 

Det hele blir litt som å la seg rispe på armen med en rusten møkkete spiker av folk som ikke tror på antibiotika og bakteriedrepende...

Lenke til kommentar

Jeg var mest interessert i å se svaret siden jeg allrede har et ganske satt bilde av meg selv.. dvs jeg kjenenr meg selv ganske godt... tror jeg selv i alle fall. Så det kunne vært interessant å se hva scientologene mente om meg også :D

 

Med litt psykologi i hode kan jeg forstå at den testen kan gi en god icebreaker til sjeler på leting, i møte med en proff rekrutterings mann/dame

 

Farlig !

Lenke til kommentar
Jeg var mest interessert i å se svaret siden jeg allrede har et ganske satt bilde av meg selv.. dvs jeg kjenenr meg selv ganske godt... tror jeg selv i alle fall.

 

"Du har et oppblåst selvbilde som gjør at omgivelsene skyr deg. Du lurer deg til å tro at du kjenner deg selv, for å slippe å gjøre noe med de åpenbare problemene alle andre enn du ser at du har. Dette kan vi hjelpe deg med. Noen få kurs hos oss kan rette opp noen av de mest grunnleggende personlighetssviktene du har." Osv osv.

Antar jeg. Skulle nesten søkt jobb som "auditør", for dette har jeg taket på :!:

Lenke til kommentar
lal..... er sånne universal svar... som funker på de fleste

 

Akkurat som horoskop i avisene.. ;D

 

Som den engelske redaktøren skrev i oppsigelses brevet til horoskop skriveren i avisen: "Du er oppsagt, men det er vel noe du sikkert allerede vet"....... he he.

 

Var for noen år siden på et tivoli der det satt en sånn spåkone. Jeg hadde lyst til å prøve det og syntes det var veldig gøy da jeg noen minutter etter ble kippet ut av camping vogna hennes fordi jeg ikke ville svare på spørsmålene hennes eller fordi jeg ikke ga henne noe "å gå på"... De må jo ha en eller annen reaksjon å gå på for å lykkes, en form for styring om du vil og det er helt utrolig at folk ikke skjønner dette! De begynner litt diffust også bygger de videre på hvordan du reagerer på dette og rører det hele sammen med en masse ting de fleste en eller annen gang har vært med på... Prøv en gang og ikke gi noen tilbake melding. Vennlig men bestemt blir du antagelig bedt om å gå fordi du ikke "har de rette vibbene" hun/han kan jobbe med...

 

For tenk over det; Hadde disse folkene reist rundt i campingvogner og glod folk i hendene hvis de kunne "se" så mye de liksom skal gjøre? Hvorfor er de ikke heller lotto millionærer og sitter på ræva i sanden nede i syden et sted med en pina colada i labben? Noe er muffens her spør du meg.....

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har tok testen for noen år siden, da jeg studerte nede Oslo sentrum. Jeg gikk med vilje forbi standen flere ganger for at de skulle suge tak i meg. Var litt ung og dum den gangen.

 

Jeg ble også fortalt at jeg var en person full av negativitet, men at det var håp, og at jeg kunne komme å se en film, om jeg ville. Den skulle forklare alt.

 

Jeg så den fine propagandafilmen, og pratet med en amerikaner som mente at "en ung mann som meg hadde en fremtid innenfor CoS" og at de hadde mange muligheter. Han ville gi meg flere tester, men de kostet penger ettersom de i følge ham var "rettighetsbelagte". De viste meg også en SeaOrg-film, og en CC-film.

 

Etter det takket jeg for meg og gikk. Var rimelig sikker på at det var en eneste lang hjernevaskende orgie i pengeutpressing :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har tatt testen i forbindelese med ansettelse.

 

Det som er viktig er at bruken i Scientologi-rekruttering og ansettelse er forskjellig. Ved ansettelse får arbeidsgiver en maskingenerert tekst som man kan bruke til å diskutere sterke sider og forbedringspotensiale, men ved bondefanging til scientologi brukes svarene mest mulig destruktivt i en samtale med en nesten utrenet person som har interesse av å selge deg noe for enhver pris.

Vakkert illustrert av scientologene for sine egne her:

dngirlbpilorezbq9.th.jpg

--

Vi svarer med dette:

plakatmaios4.th.jpg

PDF på mediafire: pdf.gif plakat_mai.pdf (46.64 KB)

PDF på diskusjon.no: pdf.gif plakat_mai.pdf (46.64 KB)

 

Kjempe-plakat, kan skrives ut på meget lav DPI: pdf.gif Rasterbation-1.pdf

 

Plakat-tech: Heng opp på steder avsatt til plakater, ikke vær en plageånd for kommunen.

Gå inn i butikker og kiosker. Kjøp gjerne noe. Be om å få henge opp plakaten. Inviter også personalet.

Ha med flygeblader og godt humør.

 

Å henge opp plakater kan du trolig gjøre alene, men å dele ut flygeblader på gaten bør man helst være to om.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...