KiLLerZ Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Hei. jeg har et lite problem med regex. Jeg ønsker å hente ut hver del av en url som er imellom = og &. Har prøvd men får det ikke til. For å skildre det jeg forsøker å få til her kommer et eksempel. eks: index.php?side=test&test=3&asd=asd osv. Altså jeg vil hente value fra hvert element i url'en. edit: Denne koden virker sånn som jeg vil. Takk til mikaelb på norskwebforum. <?php $url = 'index.php?side=test&test=3&asd=asd'; $match = array(); preg_match_all('/=([^&]+)/', $url, $match); print_r($match[1]); ?> Endret 21. april 2008 av KiLLerZ Lenke til kommentar
pulse Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Dette gjøres uten regex, du bruker $_GET['side'] - $_GET['test'] - $_GET['asd'] Endret 21. april 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
KiLLerZ Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Jeg forklarte ikke godt nok. La meg prøve på nytt. Problemet mitt er at det skifter på hvor mange elementer det er samt navnet på de. Lenke til kommentar
pulse Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg forklarte ikke godt nok. La meg prøve på nytt. Problemet mitt er at det skifter på hvor mange elementer det er samt navnet på de. Jeg vet dessverre ikke regex for det, men du kan jo bruke $_SERVER['QUERY_STRING'] og bruke explode på den Lenke til kommentar
KiLLerZ Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Skal prøve ut det. skal si ifra om det funker. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Trenger ikke bruke $_SERVER['QUERY_STRING'] og explode. $_GET er jo et array, så man kan bruke foreach() for å gå igjennom hele arrayet. <?php foreach ( $_GET as $key => $val ) { /** * Do some stuff ... */ } ?> Endret 21. april 2008 av BigJackW Lenke til kommentar
pulse Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Trenger ikke bruke $_SERVER['QUERY_STRING'] og explode. $_GET er jo et array, så man kan bruke foreach() for å gå igjennom hele arrayet. *Dunke seg selv i hodet med noe hardt* Du har selvfølgelig helt rett!, my bad. Lenke til kommentar
KiLLerZ Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Fikk svar på denne på et annet forum. Legger til svaret i første post tilfelle noen andre lurer på det samme. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det skal nevnes at metoden som vises i førsteposten i denne tråden er en åndssvak måte å hente ut data fra en URL på. Som BigJackW nevner bør man mye heller bruke $_GET, som blir definert for hver eneste sidevisning uten at man trenger å kjøre en regex på URL'en. Hvis man skal hente ut URL-variabler fra en gitt string, så finnes det også en funksjon for dette, nemlig parse_str(). Lenke til kommentar
KiLLerZ Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Det som var problemet mitt er at det ligger i en string, ikke direkte i url. Burde kanskje sagt det i førstepost, men falt meg ikke inn der og da. edit. Leste ikke hele posten til lokaltog. Skal se på den funksjonen til senere bruk. Endret 21. april 2008 av KiLLerZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå