Gå til innhold

BK: Barn leke med skygge

Anbefalte innlegg

Var en tur ved operaen - dessverre kun med kompaktkameraet mitt - og fikk se denne jenta som ensom lekte med skyggen sin. Fikk ikke helt riktig fokus dessverre - jammen treg når man er blitt vant til 40D. Var også vanskelig å sjekke bildet i farta og i sollyset, og fikk heller ikke tatt mer enn to bilder siden jeg selv var i farta. Men likte motivet. Skulle gjerne brukt lengre tid med bedre kamera for fått et enda bedre bilde.

edit:

Bildet fjernet - spurte ikke om tillatelse av foreldre, så er vel det rette å gjøre...

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden bilde var såpass "røfft" som det var, med mye støy og dårlig fokus hadde det kanskje vært tøfft i b&w.. bare en tanke.

Eller så synest jeg det var godt fanget, fikk litt klagemur følelse..

Gjorde du henne oppmerksom i ettertid på at du fotograferte henne og fikk hennes samtykke i at det var OK?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Gjorde du henne oppmerksom i ettertid på at du fotograferte henne og fikk hennes samtykke i at det var OK?

rettere sagt gjorde han FORELDRENE oppmerksomme på det...noe jeg tviler på og bildet br isåfall fjernes ASAP

Lenke til kommentar

rettere sagt gjorde han FORELDRENE oppmerksomme på det...noe jeg tviler på og bildet br isåfall fjernes ASAP

Selvfølgelig er det foreldrene det må spørres om lov fra her. Jenta hadde nok bare blitt skremt og ikke skjønt hva du prata om og da hadde foreldrene blitt sinte/forskrekka for du prata med datteren deres. Derfor jeg skrev det som jeg gjorde, jeg også tviler på om bildet, etter forklaringen å dømme, er tatt med riktig/lovlig fremgangsmåte.

Lenke til kommentar

Det er det eneste folk spør om i tråder der det virker som folk ikke vet de er fotografert. Dette er bildekritikk ikke etikkmoralogjuskritikk.

Seriøst.

Hvordan er det relevant for bilde som ett bilde?

Om det ikke blir nevnt, kan vi ikke bare være naive og gå ut ifra at folk har sitt på det rene, så slipper jeg erge meg hele tiden over 2 sider moral preken i alle threadsa.

Lenke til kommentar

Oi - det burde jeg kanskje ha gjort, siden hun er motivet... betyr vel at jeg må fjerne bildet...

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det er det eneste folk spør om i tråder der det virker som folk ikke vet de er fotografert. Dette er bildekritikk ikke etikkmoralogjuskritikk.

det er et bildekritikkforum, ikke se og hør. derfor folk bryr seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...