kilosharr Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Canadagåsa på vårisen kan være en utfordring samt de har erobret ei beverhytte... Endret 20. april 2008 av kilosharr Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg likte bilde nummer 2 best. Bildet var ganske "tungt" og jeg tror det ville vært mye gjort hvis du hadde "letta" det litt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det skrives vel kanadagås? Syns nr 1 mangler litt farger og kontrast, og rett vinkel, men nr 2 mangler nærhet. Blir litt fjernt... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det skrives vel kanadagås?Canada (og dermed canadagås) er allment akseptert rettskrivning i Norge (gir f... i hva Språkrådet sier, henger stort sett ikke på greip likevel). Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg mener navnet på denne gåsa likevell er Kanadagås. Skal sjekke opp når jeg komme hjem.* Edit: Canadagås er like rett som linse, bestem selv hva dere mener er rett. Endret 21. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg mener navnet på denne gåsa likevell er Kanadagås.Spørs jo hele tiden hva man legger i "navnet". Det hersker null tvil om at opprinnelsen til navnet er landet Canada (Branta canadensis). At språkrådet har vedtatt at Canada skal skrives med K, og dermed at den stakkars gåsen også skal skrives med k, er for meg like interessant som partiprogrammet til RV - med andre ord fullstendig uinteressant. Danskene på sin side, har forstått dette - de skriver Canada og canadagås. Endret 21. april 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ja gåsa stammer fra Canada, men er ingen norsk art ennå. (Teller ikke som kryss, for de som er kjent med det) Hvilken interesse du har for å skrive det rett skal jeg ikke legge meg borti, men jeg skriver ikke sjøttmeis, bare fordi altformange sier det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå