Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Full HD 40"+, lcd/plasma under 12 000

Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for kjøp av ny TV. Jeg har prøvd å sette meg litt inn i dette, men håper fortsatt noen kan hjelpe til med litt råd og meninger.

Jeg hadde primært 42" som mål, men med tanke på hvor mange billige 40" jeg fant er det også greit. Jeg ønsker dog så stort som mulig.

Full-HD er et absolutt krav.

TVen skal primært brukes med Playstation 3, PC og både lavkvalitet SD og senere HD. 3 HDMI-porter hadde vært greit, men 2 skal nok også gå fint.

Høyttalere har jeg strengt tatt ikke bruk for, så gjerne så diskret som mulig.

Pristaket har jeg satt på 12 tusen. Vet jeg ikke får entusiastproduktene da, men heller ikke det jeg er ute etter.

Foreløpig har jeg sett på:

Samsung LE40M87 (8750 kr)

Samsung LE46M86BD (11995 kr Komplett-tilbud)

Philips 42PFL7662D (9790 kr)

Panasonic TH-42PZ70 (11329 kr)

Rent prismessig er det klart Samsungene som frister mest. Har dog litt lyst på plasma, men vet ikke om det er verdt prisforskjellen. 46" for 11995 kr er og fristende.

Om dere har råd til valg mellom disse, evt. andre, setter jeg stor pris på det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobba ikke du i elkjøp da kompis? Da burde du vite at å kjøpe samsung-tv over internett ikke alltid lønner seg særlig, i forholdt til at du ikke får pikselfeilgaranti, og samsung nordic ikke vil hjelpe deg om noe trøbbel skulle oppstå.

Hvor langt unna skal du sitte? Det avgjør størrelsen.

Jeg ville egentlig aldri kjøpt tv nå - det kommer så latterlig mange nye tver om 1 måneds tid at det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Det var kun i starten det var store problemer med innbrenning på plasma. Fikk se et eksempel på elkjøp etter at tvene hadde stått på hele dagen. Det var så minimalt på et par modeller, at det har så lite å si. Dessuten blir du kvitt det ved å sette på "snø".

Det som kanskje er litt viktig å tenke på hvis du skal koble pc opp mot plasma, det er at tven støtter 1:1 pixelmapping. Når du sier at fullhd er et absolutt krav på 42", så regner jeg med at du har fullfokus på å koble denne opp mot pc?

Lenke til kommentar

Nope, min jobb i Elkjøp har så langt ikke lært meg noe av det der.. :)

TVene som kommer om 1 mnd vil vel bruke noe tid på å falle til tilsvarende pris?

Ble en LE46M86BD da størrelsen lokket meg. Leker med den nå og angrer ikke så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...