Gå til innhold

Hvor bør jeg dra i Afrika ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 22 år gammel, utenlandsstudent og har aldri vært i Afrika. De fleste reiser jeg har tatt har vært i andre deler av verden, og alt har vært vest for Bergen. Jeg har en enorm dyreinteresse, og ønsker å reise til Afrika for å få med meg en safaritur, og oppleve kultur og alt det medbærer som jeg ikke ville gjort om jeg nok engang skulle dratt f eks til USA. Jeg kan gjerne tenke meg å ta med kjæresten min, eller kanskje noen venner. Det er ikke flust av penger, så ta det med i betraktningene om du/dere vil gi meg råd.

Jeg ønsker derfor å høre, helst førstehåndserfaringer, om hvor jeg bør dra, og hvorfor. Dersom noen vil hjelpe meg med dette, er det veldig hyggelig. Hva må jeg regne med å betale, og hva er typisk flyrute ned 'dit', osv. Alt av praktikaliteter er flott!!

Mvh

Student 22

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i Tunisia og Sør-Afrika. I Tunisia er det vel ikke så utrolig mange valg når det kommer til safari for å se dyreliv og lignende, men vi var i sahara og red på kameler, hvilket var en hyggelig opplevelse. Det er vel strengt tatt bare sand, så mulighetene er som sagt noe begrendsede.

I Sør-Afrika derimot er det mange muligheter. Var blandt annet på haisafari, noe som var en kjempeopplevelse. Å ha en 4 meter lang hvithai noen centimeter er ganske spennende. :D Var også på innlandssafari og så litt på dyrelivet, var koselig det også.

Til begge disse reisemålene kan man oppdrive fine priser (Spesiellt Tunisia, men det er antageligvis ikke like attraktivt for deg? :)) For å være helt ærlig husker jeg ikke noe konkret når det gjelder rute/pris etc siden begge var familieferier for noen år tilbake..

Men Sør-Afrika anbefales! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Om du også har interesse for dyreliv under vann kan du få veldig bra valuta for pengene ved å fra til Egypt for å dykke og snorkle. Ellers er dyr safari-tur det sikreste om du skal se de store landdyrene.

Var selv på Elfenbenskysten i vinter og kjørte nesten hele landet på tvers, men det eneste vi så av ville dyr var fugler.

Lenke til kommentar

Tanzania er jo en veldig god plass å reise til hvis du ønsker å se dyreliv. Det finnes mange gode turer til Ngorogoro-krateret med et vilt dyreliv og et vakkert landskap. I tillegg kan du ta deg en tur opp på, eller opp til, Kilimanjaro. En tur til Zanzibar er heller ikke å forakte.

Har en tidligere arbeidskollega som arrangerer turer til Tanzania. Selvfølgelig koster det litt, men da får du alt tilrettelagt i forkant. Informasjon om disse turene finner du HER. (håper ikke dette blir definert som reklame)

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg er 22 år gammel, utenlandsstudent og har aldri vært i Afrika. De fleste reiser jeg har tatt har vært i andre deler av verden, og alt har vært vest for Bergen. Jeg har en enorm dyreinteresse, og ønsker å reise til Afrika for å få med meg en safaritur, og oppleve kultur og alt det medbærer som jeg ikke ville gjort om jeg nok engang skulle dratt f eks til USA. Jeg kan gjerne tenke meg å ta med kjæresten min, eller kanskje noen venner. Det er ikke flust av penger, så ta det med i betraktningene om du/dere vil gi meg råd.

Jeg ønsker derfor å høre, helst førstehåndserfaringer, om hvor jeg bør dra, og hvorfor. Dersom noen vil hjelpe meg med dette, er det veldig hyggelig. Hva må jeg regne med å betale, og hva er typisk flyrute ned 'dit', osv. Alt av praktikaliteter er flott!!

Mvh

Student 22

Hei!

Jeg har vært i Sør-Afrika flere ganger, og det river i hjertet hver gang jeg reiser hjem igjen til kalde Norge..

Hvis du vil på Safari, vil jeg anbefale det nordlige Sør-Afrika.. Hva med Kruger Parken?

Eller ta inn på en lodge (som vil være billigere enn Kruger)

God tur:D

Lenke til kommentar
Sarkastisk SirEmanon? Beklager hvis jeg virket pirkete. Er bare litt kjedelig å skrive lange innlegg når brukeren sannsynligvis ikke kommer til å lese det.

Men for all del, kan jo være andre som får nytte av det :)

Var ikke sarkastisk. Jeg mente det. Så fra nå av vil jeg sjekke dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...