Gå til innhold

Den lille tråden for italienske grøssere.


Khalifen

Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg fattet mer og mer interesse for de italienske grøsserene fra 70-80-tallet. Jeg snakker altså om filmer som Cannibal Holocaust, Zombi 2, City of The Living Dead, Zombie Holocaust og mer.

 

Mange synes kanskje at filmene er treige, lider av tidvis dårlig skuespill, billige effekter og noe dårlig kameraføring, men det finnes mange perler slik jeg har forstått.

 

Jeg har ikke sett altfor mange enda, men har sett følgende:

Zombi 2

City of The Living Dead

The Beyond

Cannibal Holocaust

 

Har også planer om å se Zombie Holocaust så fort jeg får tid.

 

Så la oss snakke om Fulci & Co!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bra Italiensk horror, spesielt innen Giallo en sub-genre Itaila er verdensmestere i. Dario Argento er jo en av de største innen horror genren, og giallo sjangerens gudfar, så for all del sjekk ut mersterverket Profondo Rosso.

En annen grøsser jeg digger er Buio Omega av den notoriske Joe D'Amato, herlig, herlig type :)

Lenke til kommentar
Mye bra Italiensk horror, spesielt innen Giallo en sub-genre Itaila er verdensmestere i. Dario Argento er jo en av de største innen horror genren, og giallo sjangerens gudfar, så for all del sjekk ut mersterverket Profondo Rosso.

En annen grøsser jeg digger er Buio Omega av den notoriske Joe D'Amato, herlig, herlig type :)

 

Dario Argento er kongen! Tenebrae, Terror at the Opera og Phenomena er knallgode filmer. Det er tydelig at Argento elsker horrorsjangeren. Filmene hans er kreative, spennende, morsomme, og ikke mist har knallgod musikk! :D

 

Har faktisk nettopp bestilt Dario Argento's Phantom of the Opera :) Jeg har hørt at denne filmen ikke er noe for Argento-fans, men jeg tror jeg kommer til å like den likevel. Likte traileren i hvert fall.

Endret av CrowaX
Lenke til kommentar
Har faktisk nettopp bestilt Dario Argento's Phantom of the Opera :) Jeg har hørt at denne filmen ikke er noe for Argento-fans, men jeg tror jeg kommer til å like den likevel. Likte traileren i hvert fall.

Haha den filmen er seriøst helt jævlig dårlig. Er du smart så sparer du deg for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...