Geek_Master Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) ..... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
aC Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg har dessverre ingen kjennskap til den overnevnte boken. Men når jeg skulle lære meg C kjøpte jeg denne. http://tinyurl.com/4g4w53 Denne er godt over gjennomsnittet bra så lenge dette ikke er ditt første språk, f.eks hvis du har erfaring med tidligere språk. Men fra en personlig vinkel så vil uansett bok fra et respektert forlag være bedre en ingen bok. Denne er tilnærmet ubrukelig (fra et personlig synpunkt). Den kan "however" kanskje brukes som ballast eller en annen form for dødvekt hvis man har behov for dette. http://tinyurl.com/3ls38y PS. Ellers leser jeg nå veldig mange positive review's på Amazon om boken du beskriver. Edit. korte ned på url'ene Endret 21. april 2008 av aC Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) .... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
460r Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kan anbefale Accelerated C++: Practical Programming by Example på det sterkeste. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Men når jeg skulle lære meg C kjøpte jeg denne. http://tinyurl.com/4g4w53 Dette er en veldig bra bok, syntes jeg. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kan anbefale Accelerated C++: Practical Programming by Example på det sterkeste. Trådstarter spurte om en C-bok ... Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/The_c_programming_language Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) ........ Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hei, jeg har noen venner som kan programmere C, de vil gjerne ha meg med i et prosjekt, men først må jeg lære meg C. Så jeg lurte på om C primer plus er en god bok? Takker for svar på forhånd Jeg har C++ Primer Plus og er godt fornøyd med den egentlig. Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) ........ Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Og jeg lurte på om det er noen compilere som er bra til C?Hadde virkelig satt pris på om dere ga meg noen linker til noen bra compilere. GCC Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) ......... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Finner ikke ut hvor man får tak i den?Blir forvirra?! Om du (er så uheldig at du) bruker windows, kan du bruke MinGW distribusjonen. Om du bruker OS X, følger GCC med XCode. Om du bruker Linux er alt sannsynligvis installert som standard. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) MinGW er helt vannvittig tungvindt å få til å fungere i Windows, så da kan du kanskje kikke på Digital Mars C++, Visual C++ eller Open Watcom dersom MinGW installasjonen skulle feile. (som den gjorde hos meg 100 ganger før jeg fikk det til å fungere) Det jeg liker med Digital Mars C++ er at en kan få det i en .zip fil uten noe som helst installasjon nødvendig. Visual C++ Express har den fordelen at det har en fantastisk IDE, og støtte for Streaming SIMMD instruksjonssett (SSE1/2/3) dersom du bryr deg om slikt. edit: jeg bruker Visual C++ selv vanligvis, det er et utrolig fint verktøy, men OBS! dette er ikke et verktøy for nybegynnere! hvis du ikke kan C++ fra før, vil Visual C++ inkludere mange elementer som er helt ukjent for deg, og det vil føre til at du bruker mye tid på å lære deg Visual C++, og ikke C. Open Watcom har egentlig ingen fordeler fremfor de som er over, utenom at den støtter 32-bit DOS direkte, som kan være noe for de spesielt interesserte (i digital mars er dette noe en kan laste ned i tillegg) Endret 28. april 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
aC Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 I GeirGrusoms ånd ønsker jeg selv å ytre noen meninger om personlige følelser rundt c/c++ compilere. Siden jeg tolker det som om du ønsker en compiler til et windows drevet miljø, har jeg lekt meg litt med tre av de overnevnte alternativene, Open Watcom, Visual c++ og Mingw. Jeg har ikke prøvd Digital mars sin c++ compiler. Visual c++ er det eneste jeg ville brukt i en c++ applikasjon (eller i noen annen .Net framework kode). Visual c++ har både mulighet til å kompilere native og managed kode. Open Watcom har jeg bare brukt veldig kort i noen AVR proskjekter på skolen og har egentlig ingen negative eller positive erfaringer om denne compileren. Når det kommer til C programmering er det helt klart at jeg foretrekker Mingw sin port av GCC, dette har sin grunn i at jeg startet å programmere i et linux drevet miljø og ikke windows. Så visual c++ sin c compiler finner jeg noe krøkkete. Dette er fordi den holder på en gammel standard av c - Fra wikipedia - GCC and other C compilers now support many of the new features of C99. However, there has been less support from vendors such as Microsoft and Borland that have mainly focused on C++, since C++ provides similar functionality improvement. Det står også dette om GCC rett etter GCC, despite its extensive C99 support, is still not a completely compliant implementation; several key features are missing or do not work correctly Lenke til kommentar
MindProse Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Min favorite bok er C in a Nutshell, den går grundig til verks med forklaringer og eksempler. Om dette er en god bok for nybegynnere er eg litt usikker på da eg var godt dreven i C++ før eg kjøpte denne boka og hadde derfor ingen problemer med å skjønne innholdet, men om du ikke har programmert før og går inn 100% for å lære deg C vil eg tippe det tar ca. 1-2 månders tid før du er kommet over nybegynner nivået og mer inn på et mellomnivå. Eg vil anbefale deg å bruke linux med GCC kompilatoren for denne boka. Husker et av de kule tingene eg gjorde med denne boka var å allokere 1Gb minne, for så å pakke noe der, teste at den fortsatt var der og tilslutt deallokere det brukte minnet. C in a Nutshell Personlig synes eg at bøker fra O'Reilly er generelt av svært god kvalitet, for all del hold deg unna Dummies bøker... man blir bare dumme av dem Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 MSDN er forresten også en fin kilde til informasjon, dersom du ikke synes at boka forklarte en ting godt nok. Sett at en ikke helt fikk med seg hvordan pekere fungerer i C, så kan en slå det opp der. peker i C på MSDN Da får en litt ekstra innføring på en måte. Når det gjelder compilere, synes jeg det er slikt at en skal lete lenge for å finne en dårlig C compiler. Eneste jeg har vært borti som jeg synes er rett og slett dårlig, er Power C, som hadde en del bugs, og feilmeldingene var lite beskrivende. Nå er Power C kanskje 20 år gammel, så da er ikke det noe problem lenger. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 ... for all del hold deg unna Dummies bøker... man blir bare dumme av dem I beg to differ! Første programmeringsboka jeg leste(for ca. 10 år sdien) var "C For Dummies" av Dan Gookin. To feite bind som jeg lærte mye av. Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) ......... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Automated MinGW installer er litt enklere hvis du er i tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå