Askeflink Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Jeg har en skoleoppgave 1mk som skal leveres på fredag. Vet ikke hvor mye jeg får lånt kameraet, de har et visst antall. Akkurat nå låner jeg et nikon D80. Jeg har et ganske lite stativ selv og kan låne et større. Vi har fått oppgave å ta 5 bilder til 5 kategorier. Natur, arkitektur, portrett, manipulert og elementene, hvor det er sistenevnte jeg sliter mest med. Jord, luft, ild og vann. Et til hvert bilde. Noen ideer? Tar gjerne i mot forslag til de andre kategoriene også, men som sagt elementene og forsåvidt manipulert(photoshop) problemene sitter mest. Noen kreative forslag? :] Endret 21. april 2008 av Askelink Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Nå burde du være oppfinnsom. Men what the heck. Ta et bilde av noe rennende vann med litt lang lukketid. Det pleier å se fint ut. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har en skoleoppgave 1mk som skal leveres på fredag. Vet ikke hvor mye jeg får lånt kameraet, de har et visst antall. Akkurat nå låner jeg et nikon D80. Jeg har et ganske lite stativ selv og kan låne et større. Vi har fått oppgave å ta 5 bilder til 5 kategorier. Natur, arkitektur, portrett, manipulert og elementene, hvor det er sistenevnte jeg sliter mest med. Jord, luft, ild og vann. Noen ideer? Tar gjerne i mot forslag til de andre kategoriene også, men som sagt elementene og forsåvidt manipulert(photoshop) problemene sitter mest. Noen kreative forslag? :] Dersom du ikke skal ha alle elementene med i bildet (det er vanskelig å "unngå" jord), kan du jo forsøke deg med ild og vann, og gjerne i svakt lys. Men husk at det er bålforbud i marka nå! Ei belyst fontene gir jo lys (=ild) og vann. Selv om det er bålforbud, kan du finne ei sandstrand. Prøv å fotografere fra vann og inn mot land. Kanskje du finner en skog (luft) i bakgrunnen? :-) Lykke til! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Sikker på at du skal blande de? Ellers kan du fotografere et bål på en strand med lang lukkertid, ser fint og slørete ut. Rennende vann er også alltid en slager, gjerne litt sent på kvelden når skyene er rosa og det er fint gjennskinn. Lenke til kommentar
Askeflink Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Oi, nei. Mente ikke å gi intrykk av det. Det er et bilde per element. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Du kan jo sjekke dråpebildetråden som ligger her for inspirasjon der, tilsvarende er det en egen tråd her på forumet som går på flammer. Når det kommer til luft er det første som slår meg å lage en stor luftboble i vann... Da får du frem begge elementene... Bruk av konditorfarge® kan være med på å fremheve boblen(e). Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Vann: Dråpe / Rennende vann med lang lukkertid. Brann: Bål med lang lukkertid (Gjør dette på en strand!) Luft: Blå himmel med en strek av trær eller hus nederst, eller bare dra en skikkelig klisje: Solnedgang. Jord: Har du noen yngre søsken? Få en av de til å "leke" med jorden. F-eks kaste masse jord opp i luften med et skikkelig euforisk utrykk. Blur blits så kan du 'fryse' jorden i lufta. Her kan du og trekke paraleller mellom jord og luft, og få kansje score noen ekstra poeng. Endret 21. april 2008 av J@cob Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 hvorfor ikkje blande flere ting sammen samtidig? Sparer masse tid. Foreslår at du slukker en jordbrann med vann ute i det fri. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jord: En fersk grav på kirkegården, ...av jord har du kommet... Luft: Blafrende hår i vind Vann: Bruk det fine vårværet Få en som virker svett til å helle vann over ansiktet som kjøling. Skikkelig Imsdal-reklame aktig Ild: Jonglør med fakler med lang lukkertid eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå