flodhest Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg har i det siste puslet mye med mitt lille foretak, designdeal.no og jeg vet det er flere her som har ett. Derfor kan det til inspirasjon være greit å få en liten presentasjon av hva diskusjon.nos grundere holder på med. Synes det er interessant med foretaksvirksomhet, har også en del andre ideer i hodet, så det er moro å høre hvordan andre med litt større foretak har gjort det. Nu vel: Designdeal.no er et enkeltmannsforetak som baserer seg på å lage websider, logoer og grafisk design. Vi utfører også en del bildebehandling og forbereder logoer til trykk. Foretaket står på meg, jeg fungerer også i tillegg som grafisk designer, mens min bror programmerer. Det ble registrert i fjor, men det er ikke før i det siste vi har kommet ordentlig i gang. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Nå vil jeg ikke si man er gründer bare man driver et firma. Det krever en viss suksess, egenoppofrelse og ikke minst økonomisk risiko. Men, jeg kan godt si litt om hva jeg driver med også deCon begynte som et konsulentfirma, der jeg utførte diverse utviklingsoppdrag for kunder. For halvannet år siden startet jeg et sms-basert ungdoms-community, og noen måneder senere startet jeg noe jeg trodde skulle bli et lite prosjekt på siden, der jeg skulle tilby rimlig sms til privatpersoner. (http://kjappsms.no) Prosjektet vokste over alle bredder, ble til en sms gateway, og er nå hovedvirksomheten min. jeg utfører ikke lenger oppdrag for andre, da jeg ikke har tid ved siden av sms gatewayen og utvikling av nye tjenester. Jeg har også noen andre småprosjekter som jeg har noen bedriftskunder på. På mandag eller tirsdag lanserer jeg min første internasjonale sms-tjeneste, og gleder meg til å se hvordan det går. deCon har en fastlagt visjon: deCon skal jobbe for å tilby privatpersoner og mindre foreninger og lag tilfredsstillende og rimelige tjenester uten noen ekstra eller skjulte kostnader, som er enkle og intuitive i bruk. deCon ønsker å tilby tjenester under prinsippet at man betaler for det man bruker. deCon ønsker å tilby tjenester til foreninger og lag som har begrensede budsjett og ikke er store nok til å få kvantumsrabatt hos større tilbydere, og som ikke nødvendigvis selv innehar de største kunnskapene innen data og utvikling. deCon ønsker å utvikle ulike typer systemer som kan brukes separat, eller knyttes sømløst sammen på en enkel og intuitiv måte. deCon ønsker også å ha en løpende dialog med sine kunder, for å kunne etterkomme ønsker og forbedringer på et tidlig tidspunkt. Dette for å alltid kunne tilby en fullverdig og tilfredsstillende tjeneste. Hovedfokus vil ligge på levering av sms-tjenester, og tilknytning av sms-tjenester i andre produkter. deCon ønsker å sette fokus på den praktiske nytten av denne kommunikasjonsmetoden utover dagens underholdningsverdi. deCon vil også spille med åpne kort for sine kunder, da ærlighet er en viktig grunnpilar for firmaet. Dette blir tydelig for kunden ved at det ikke vil være noen skjulte kostnader eller gebyrer. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Imponerende! Er dette noe du driver med på heltid? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jepp. så lenge fulltid for en selvstendig næringsdrivende er ca 150% Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 MR Tuning (Møre og Romsdal tuning) driver i hovedsak med chip-tuning til bil, og leverer chip til de aller fleste biler. Har etter hvert også utvidet produktspekteret, men fokuserer på chip for å prøve og få opp markedet på det. Kan også sende andre produkt rundt i landet. Dette er kun et firma jeg driver på si ennå, men jeg kan tilby "hjemme-chipping" både på dagtid og på kveldstid. Kan også chippe biler mens folk tar seg en tur på kafè på lørdagen. Sesongen har ennå ikke kommet skikkelig i gang, men ser frem til sommersesongen og tror det vil gå bra. Har utført noen oppdrag allerede, og ikke fått en eneste klage ennå. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Neo Media er navnet på enkeltpersonfirmaet mitt. Jeg lager video for alle andre markeder enn det man regner som "ordentlig" videojobbing Nå driver jeg og kutter ut navnet Neo Media, og skal heller bare benytte Andreas Ursin Hellebust som firmanavn. Da jeg har valgt å fokusere på mine enmannsegenskaper heller enn å prøve å få firmaet til å virke stort. Gjør lokal-tv-reklame, promovideo, 40% lærer MK VGS, bryllupsfilm, manusforfatter og fotograf. Alt for mye forskjellig, som seg hør og bør Forrige helg var jeg i Lofoten og var fotograf på en kunstfilm. Det var...... annerledes I sommer lager man web-tv fra Festspillene i Nord-Norge. Blir spennende. Ta gjerne en titt på nettsida: www.neomedia.no Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Støtter deg angående navnskifte. 'Media' er liksom så udefinerbart og i enkelte tilfeller misvisende. Ellers må jeg si jeg likte portfolioen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå