BorN Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Bruker operativsystemet Ubuntu 7.10, engelsk språkversjon. Når jeg prøver å spille av videofiler i VLC Media Player kommer det bilde, men ingen lyd. I Media Player er ikke dette noe problem, der får jeg servert både lyd og bilde. Det som er problemet nå, er at jeg skal se en film i .mp4-formatet. Media Player klarer ikke å spille av denne filen uten at det hakker, mens VLC gjør dette helt smooth. Jeg vil altså få lyden tilbake i gode gamle VLC Media player. Info: * Reinstallerte akkurat VLC via Ubuntus "Applications -> Add/Remove", uten noen bedre resultater * I Sound Preferences ("System -> Preferences -> Sound") er alle innstillinger satt til Autodetect. * I VLC Media Player er "Audio -> Audio Channels" er satt til Stereo. Forslag til andre ting jeg kan gjøre for å la lyden bli den oppstande? Lenke til kommentar
Del Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Såvidt jeg kan skjønne er det to mulige forklaringer. Den ene er at lydcodec brukt i opptaket er støttet i mplayer, men ikke i vlc. Hvis du starter filmen med mplayer fra terminal, bør du få opp informasjon om hvilke codecs som brukes. Den andre forklaringen er at du har et lydkort som ikke autodetekteres skikkelig, og derfor trenger å legges inn manuelt i vlc, dette kan du sjekke ved å prøve noen andre filer i vlc. Hvis du har endret noe i oppsettet til vlc, og ønsker å reinstallere, så må konfigurasjonsfiler slettes. Det skjer ikke uten at du eksplisitt krever det. Det kan du gjøre fra terminal slik: sudo aptitude purge vlc Anbefaler deg å poste i linux delen av forumet istedet, så er sjansen større for å få hjelp. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Mulig du kan få til noe ved å gå inn i innstillingene til VLC og bytte mellom de forskjellige lyd output modulene. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Du vil kanskje få flere svar om du spør i Gnu/Unix delen av forumet. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå