:utakt Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 En litt uhøytidelig avstemning. Jeg nominerer rv37, strekningen Ormemyr - Gransherad. 11 km med 4.5m bred hullete, svingete, uoversiktlig moro. Jeg ser lokalavisa her er av samme oppfatning som meg: http://radiorjukan.visto.no/nyheter.php?ka...&newsID=877 Men vi er jo i Norge, det hagler med tilfeller. Hva er ditt forslag? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Skeptisk. Husker jeg kjørte på noen veier i utkanten av Sandnes.. Det føltes som jeg kjørte inni hager og alt mulig :S Svingete, igjengrodd og trangt. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg ser lokalavisa her er av samme oppfatning som meg:http://radiorjukan.visto.no/nyheter.php?ka...&newsID=877 Nja, skeptisk.. Nord-Norge er faktisk også en del av Norge, og i henhold til artikkelen skal det altså være hele tre veier i nord-Norge som er dårligere enn den der! Kunne jo vært interessant å vite hvilke tre dette er? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Rv 41 fra Treungen til Vrådal stiller sterkt i dette selskapet også... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg synes også trafikkmengden bør ha noe å si. En vei som har 1000 biler per dag kan ha helt elendig standard selv om samme standard er bra nok for en vei som har 17 biler per dag Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 E16 i Lærdal. Alt for mye tungtransport Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Kom med noen bilder da. Selv kjører jeg mest i Østfold og Akershus, og her er veiene jevnt over veldig bra. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Kom med noen bilder da. Selv kjører jeg mest i Østfold og Akershus, og her er veiene jevnt over veldig bra. Kom til Halden du Lenke til kommentar
Henrikfj- Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Prøv RV7 i Hallingdal, det er kvalitet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Prøv RV7 i Hallingdal, det er kvalitet. Ja, ikke sant. Beste er at når Hardangerbrua åpner, vil den bli den nye hovedveien mellom Oslo og Bergen. De som skal reise mellom disse to byene får mye å se frem til Lenke til kommentar
Henrikfj- Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 jepp, men kan jo håpe at de faktisk vil fikse den da når det blir en så viktig vei Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 bygg heller vei en opera. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) bygg heller vei en opera. Operaen kostet 4,1 milliarder kroner over 5 år, det er bare en brøkdel av hva staten bruker på veiformål på ett år. Den vesle økningen som var vedtatt til veiformål i nåværende statsbudsjett var verdt mer enn operaen kostet i løpet av ett byggeår. Endret 23. april 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
thamule Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Uten nokre rettningslinjer blir dette ein tåpelig diskusjon. Er det riksvei vi snakkar om? Fylkesvei? Europavei? Kommunevei? Eller skal vi legge andre ting til grunn? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Uten nokre rettningslinjer blir dette ein tåpelig diskusjon. Er det riksvei vi snakkar om? Fylkesvei? Europavei? Kommunevei? Eller skal vi legge andre ting til grunn? Var litt samme jeg var inne på. Trafikkmengden har alt å si for om en vei har bra eller dårlig standard. Vi kan ikke vente at en bygdevei som trafikkeres av et par traktorer om dagen skal ha motorveistandard, eller at en trafikkåre med 20.000 biler i døgnet skal presse seg inn på en liten krøttersti. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 eller at en trafikkåre med 20.000 biler i døgnet skal presse seg inn på en liten krøttersti. Nei. Men samtidig har vi jo eit stamveinett i Noreg. Eg meiner alle europavegar og og riksvegar burde hatt minimum 2 felt. Slik er det disverre ikkje i dag... Den dagen veistandarden tilfredstiller det kravet, skal eg slutte å klage. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 E16 i Lærdal. Alt for mye tungtransport Nei fy søren... Kjører lastebilene på EUROPAVEI 16?? Nei, de burde jommen holde seg til småveiene... Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 E16 i Lærdal. Alt for mye tungtransport Nei fy søren... Kjører lastebilene på EUROPAVEI 16?? Nei, de burde jommen holde seg til småveiene... Det ER småvei... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 E16 i Lærdal. Alt for mye tungtransport Nei fy søren... Kjører lastebilene på EUROPAVEI 16?? Nei, de burde jommen holde seg til småveiene... Det ER småvei... Nei det er det ikke det! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nei det er det ikke det! Slik standarden er på enkelte deler får en inntrykk av at det er det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå