Gå til innhold

Norges dårligste vei

:utakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bygg heller vei en opera.

Operaen kostet 4,1 milliarder kroner over 5 år, det er bare en brøkdel av hva staten bruker på veiformål på ett år. Den vesle økningen som var vedtatt til veiformål i nåværende statsbudsjett var verdt mer enn operaen kostet i løpet av ett byggeår.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Uten nokre rettningslinjer blir dette ein tåpelig diskusjon. Er det riksvei vi snakkar om? Fylkesvei? Europavei? Kommunevei? Eller skal vi legge andre ting til grunn?

Var litt samme jeg var inne på. Trafikkmengden har alt å si for om en vei har bra eller dårlig standard. Vi kan ikke vente at en bygdevei som trafikkeres av et par traktorer om dagen skal ha motorveistandard, eller at en trafikkåre med 20.000 biler i døgnet skal presse seg inn på en liten krøttersti.

Lenke til kommentar
eller at en trafikkåre med 20.000 biler i døgnet skal presse seg inn på en liten krøttersti.

Nei. Men samtidig har vi jo eit stamveinett i Noreg. Eg meiner alle europavegar og og riksvegar burde hatt minimum 2 felt. Slik er det disverre ikkje i dag... Den dagen veistandarden tilfredstiller det kravet, skal eg slutte å klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...