Dan-Levi Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei, jeg har en kompis som nylig har formatert og lagt inn drivere på nytt. Men når han prøver å starte opp ett spill så hakker det noe så grusomt! Han har en p4 3ghz med 2gb minne, radeon 9550 skjermkort. prøver han og kjøre track mania nations united på 640 480 så får han 16fps. Tilogmed Sims2 hakker Har prøvd å avinstallere driver for så å legge dem inn på nytt uten noe hell. Skjønner ikke hva som kan være galt, noen glupinger der ute som har noen tips vi kan prøve? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei, jeg har en kompis som nylig har formatert og lagt inn drivere på nytt. Men når han prøver å starte opp ett spill så hakker det noe så grusomt! Han har en p4 3ghz med 2gb minne, radeon 9550 skjermkort. prøver han og kjøre track mania nations united på 640 480 så får han 16fps. Tilogmed Sims2 hakker Har prøvd å avinstallere driver for så å legge dem inn på nytt uten noe hell. Skjønner ikke hva som kan være galt, noen glupinger der ute som har noen tips vi kan prøve? På forhånd takk =) vel.. jeg er vel ikke noe "Gluping" jeg da, men jeg ville ha annbefalt å prøve å reinstallere driverene eller hele driten på nytt, viss du har acer, trykk alt+F10 når du starter, så du får ta recovery. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Det er en selvbygd gamer dette Epox ep-4plai hovedkortet. Skjønner ikke hva som er galt med den, skal prøve alle drivere på nytt.. Takk for tipset=) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Installer skjermkort ja, men du har sikkert glemt å installere chipset drivere (aka hovedkort-drivere). Det er typisk newbie feil når folk bygger maskiner selv uten å ha gjort skikkelig research på forhånd. Feile drivere eller andre driverproblemer med skjermkortet kan selvfølgleig også være en kilde til problemene dersomdu har sjekket det jeg nevnte over, så prøv absolutt å instalere en alternativ versjon av drivere fra en kjennt kilde som du kan stole på. -Stigma Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Installer skjermkort ja, men du har sikkert glemt å installere chipset drivere (aka hovedkort-drivere). Det er typisk newbie feil når folk bygger maskiner selv uten å ha gjort skikkelig research på forhånd. Feile drivere eller andre driverproblemer med skjermkortet kan selvfølgleig også være en kilde til problemene dersomdu har sjekket det jeg nevnte over, så prøv absolutt å instalere en alternativ versjon av drivere fra en kjennt kilde som du kan stole på. -Stigma Neida alle drivere er riktig, Kan jo være hardwarefeil men virker veldig rart. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Nå har vi testa å avinstallere alle drivere for så å kjøre dem inn på nytt.. kjørt spybot og antivirus, renska services for all unødvendig dritt men er fortsatt like dårlig ytelse. Jeg vet selv at dette oppsettet hans skal fune bedre siden jeg bygde det. Når jeg kjører benchmark i Trackmania på 640 480 med alt av så får jeg 10fps Kjører jeg den opp til 1280 1024 så får jeg det samme.. Noe er veldig merkelig galt her.. Noen som har vært borti det samme tidligere eller har noen tips? Blir ikke klok av den maskina, kompisen blir kjempefortvila :| Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Nå har vi testa å avinstallere alle drivere for så å kjøre dem inn på nytt.. kjørt spybot og antivirus, renska services for all unødvendig dritt men er fortsatt like dårlig ytelse. Jeg vet selv at dette oppsettet hans skal fune bedre siden jeg bygde det. Når jeg kjører benchmark i Trackmania på 640 480 med alt av så får jeg 10fps Kjører jeg den opp til 1280 1024 så får jeg det samme.. Noe er veldig merkelig galt her.. Noen som har vært borti det samme tidligere eller har noen tips? Blir ikke klok av den maskina, kompisen blir kjempefortvila :| Husk at Skjermdriveren må være HELT oppdatert, ellers hakker det forferdelig, og du får crappy grafikk i spill.. hadde samme problem selv.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Alle ytelsesproblemer feilsøkes enklest med Process Explorer. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Lenge siden denne her. Vi bytta harddisk på den og formaterte, sjekka skjermkortet i en annen maskin og det fungerte fint der.. fortsatt samme feilen. Det hakker og ting bruker forferdelig lang tid. Ting som helt ned til å skifte tabs i firefox.. Dete er rett og slett helt på trynet. Må være hovedkort eller ram men skjønner ikke at det kan være det heller.. Noen andre innvendinger? Takk for råd og svar sålangt folkens! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 For meg høres det ut som en trojaner som spiser prosessorkraften din. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) For meg høres det ut som en trojaner som spiser prosessorkraften din. Ja det likner fælt på det. Men med ny harddisk så skal det vel ikke være mulig. Det første jeg legger inn er antivirus. Den brukes heller ikke til lugubre ting.. Da må isåfall trojaneren ligge og luske i tuppen av nettverkskabelen for så å overfalle maskinen med en gang jeg setter den i :!: Endret 17. juli 2008 av Pyrellus Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vel, når det er originale installasjonsplater og ikke norton antivirus du legger inn så skal det ikke skje. Men du installerer vel servicepack 2 før du kobler til nettverket, gjør du ikke? Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kan være CPU som skrur seg ned på sparebluss da den blir for varm (pga løs kjøler eller lignende). Sjekk temperaturer med eget program eller gå inn i BIOS. - kjbu Lenke til kommentar
orange Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har ikke så veldig peiling, men hvis dere har sjekket kortet i en annen maskin ville jeg sjekke fysiske koblinger på skjermkortet. Kan det være at dere ikke har fått satt det opp i det hele tatt? At dere bruker en onboard grafikkløsning på hovedkortet. Det vil forklare dårlig ytelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå