Gå til innhold

Gå ned i vekt til sydentur 4.juli!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg er en gutt på 18 år som nå går mitt siste år på vgs. Sommeren kommer fort og planen er å dra til Ibiza med noen venner den 4 juli. Nå har det seg slik at jeg meget godt kunne trengt et vekt tap til den tid. Det hadde seff ikke skadet å bli litt mer definert også.

 

Jeg er villig til å følge en diet og et hardt og seriøst treningsprogram. Noen som er villige til å hjelpe?

Kommer til å være flink med dietten, men den eneste streken i regningen er at jeg skal være russ nå om 5 dager. Så kommer til å være en god del alkohol i den perioden ihvertfall.

 

Uansett, dette er min situasjon for øyeblikket:

 

Vekt: 98 kg

Høyde: 190 cm

 

Er det mulig å nå 85-80 kg på kort tid med en seriøs diet og treningsprogram?

Tusen takk på forhånd for all hjelp!

Endret av jayplay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du planlegger kost og aktivitet littegrann, vil det ikke være noe problem å miste 0.5-1kg i uka fremover. (Du kan selvsagt miste mer, men da mister du trolig også mye muskler, ikke "bare" fett).

 

Her handler det om å spise mindre enn man forbruker. Kcal inn vs kcal ut. Å legge seg 500 i minus pleier å være bra.

 

Anbefaler at du leser litt rundt på f.eks treningsforum.no, hvor du bl.a finner et underforum for "diett og deffing" med en del stickyes osv. Ellers sjekk også ut resten av forumet, samt bruk søk-funksjonen. Dette har vært oppe en milliard ganger, så det finnes mye info. :)

Lenke til kommentar
Skal prøve. Mye bra stoff på treningsforum.no

Noe jeg sliter med er mat suget. Blir så sykt keen på noe digg veldig ofte.

 

Heisan

 

Du må nesten eksperimentere litt med hva som trigger, evt. demper suget for deg.

 

For min del får jeg sug av matvarer som er kunstig søtet med aspartam, samt matvarer med veldig høy GI (f.eks is).

Noe som demper søtsug er kaffe/te, proteinholdige matvarer i kombinasjon med trege karbohydrater pleier også å funke.

 

Det er også de som sier crom tabletter demper søtsug. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan folk kan måle kroppsvekt så nøyaktig, type "jeg har gått ned 1,7kg på 5 dager" etc. Jeg vil iløpet av en uke gå opp og ned halvannen kilo hver eneste dag ved å drikke vann, spise mat og drite/pisse. Selv etter jeg har sovet en god natt søvn vil ikke vekten min være stabil, ettersom jeg gjerne har mat i systemet ifra dagen før og kanskje har drukket mye vann og ikke pisset det ut igjen fra dagen før ...

 

 

Hvordan er det mlig å måle så nøyaktig? Er det faste rutiner på dehydrering og avføring? Faste mengder mat hver eneste dag? ...

Lenke til kommentar

alkoholen kommer til å ødelegge hele planen din. Å sitte der fyllesyk annenhver dag kommer ikke til å motivere deg til å trene.

 

Men hvis du virkelig er motivert, så er første del på plass, den viktigste biten. Ingen motivasjon, ingen fremgang.

 

1: Erstatt alle usunne matvarianter med sunne matvarianter.

2: Reduser kaloriinntaket til et passe underskudd.

3: Du kan vurdere måltidserstatning, som iofs. er billig i forhold til mat. og sunt i tillegg.

(http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=1941)

4: Kjør baseøvelser.

5: Kjør gerilja kardio eller andre HIIT varianter.

6: Tilføre kosttilskudd etter eget ønske; sesam kapsler, cla, grønn te, koffein etc. etc.

7: få nok vann og få nok søvn.

8: Stay focused.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...