Gå til innhold

Crysis og andre spill på High. 8800GTX,9800GTX eller andre

a7x

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel det meste. Vil kjøre Crysis på high smooth (om det er High eller Very high spiller ikke så mye rolle). Og selvfølgelig andre spill som f.eks CoD4, Company of Heroes, BF2 og kommende spill hvertfall på medium =P. Duger 8800 GTX eller 9800 GTX, eller anbefaler dere noen andre?

Takker for svar, skikkelig vanskelig å finne ut hvilket skjermkort jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emnetittelen sier vel det meste. Vil kjøre Crysis på high smooth (om det er High eller Very high spiller ikke så mye rolle). Og selvfølgelig andre spill som f.eks CoD4, Company of Heroes, BF2 og kommende spill hvertfall på medium =P. Duger 8800 GTX eller 9800 GTX, eller anbefaler dere noen andre?

Takker for svar, skikkelig vanskelig å finne ut hvilket skjermkort jeg skal kjøpe.

Har sett litt på det samme i det siste, og har bestemt meg for GeForce 8800GT. Det er veldig bra i forhold til pris, og har scora veldig høgt i 3Dmark... du kan no i alle fall vurdere det. :p Men det kjem jo litt an på kor mykje du har tenkt å investere...

Lenke til kommentar

Crysis er det mest krevende spillet på den lista. Kommer helt ann på oppløsning du skal kjøre.

Jeg kjører alle spill på max med opsettet under. Dro ale spill på max med 8800GTX kortet også. Tipper 8800GT/GTS, 9800GTX er bra valg alle sammen.

Very high i crysis skal godt gjøre hvis man har planer om å kjøre spille i noe serlig høy oppløsning.

Du må nesten nevne specs på PC-en din ellers + hva slags oppløsning du har på skjermen din.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe ny pc snart, og her er oppsettet til nå (uten skjermkort):

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70774

(Jeg er ganske ny på forumet, så vet ikke om dette funker =P)

Dere kan også komme med innvendinger til oppsettet, men vet at dette ikke er stedet å ta det opp =P

Nå har jeg en skjerm med 1280x1024 oppløsning, men siden den er ganske gammel, vurderer jeg å kjøpe en med 1600x1200...

Takk for alle svar =)

Lenke til kommentar

Skal du kjøre Crysis på High/Very High med kun 1 kort (siden hovedkortet du har satt opp er et p35 hovedkort som ikke støtter SLI) så er vel 1280x1024 det du greier å kjøre sånn nogenlunde, noe mer vil kreve heftigere saker.. Eventuelt et 9800GX2 kort som er "jukse" SLI som støttes uansett chipset (så vidt jeg vet). Samt går utifra at du vil kjøre windows Vista 64 pga 4gb minne ellers er rimelig bortkastet. Om du er fornøyd med 1280x1024 så er vel et 8800 GTS med G92 GPU det beste prismessige valget, samt at slike kort er så og si identiske med 9800GTX kort (bare de er klokket høyere og støtter TRI-SLI, men det er jo ikke et tema for deg :)), og lar seg klokke MEGET lett.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hva vil yte best i spill, 8800 GT/GTS eller 9800 GTX i SLI, eller ett 9800 GX2?

Takk for at dere tar dere tid til å hjelpe =)

gtx i sli vil yte best, pga. klokkefrekvensene.

gx2 m. oc og evnt annen kjøler, vil vel yte ca samme.

gx2 er 2 x 8800gts 512 koblet sammen m. intern sli-chip, men clocket lavere.

SOM nevnt ovenfor, kan du clocke 8800gts 512 til 9800gtx og vel så det.

dvs. 1 x 8800gts 512 (ca 1700kr) + 1 x hr 03 gt kjøler (300kr) = 2000kr

Dette kan du clocke langt forbi 9800gtx.

Til gjengjeld, kan du seff kjøpe 9800gtx og bytte kjøler på den, men jeg tror ikke hr 03 gt vil passe på den. Jeg kjører 8800gts 512 på 800gpu, 2000 shader og 2200 mem. "passivt" kjølt. (cpuviften suger luft, derfor hermetegn).

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Abit X38 Quad-GT virker som et fornuftig valg. Koster ikke allverdens iforhold til x38 kort og yter ganske så bra. Jeg vurderer å bytte til dette selv.

Vill kansje tro at et 8800GTS 512mb vil være det beste valget for deg.

Hvis du skal kjøre 1 kort bare så vil jo 9800gx2 være det beste valget, men det koster en god del mer en alle de andre. Hvis du ikke har planer om å overstige oppløsninger på 1680x1050 ca, så vil GTS kortet være et godt valg.

Jeg kjører samtlige spill jeg spiller på max bortsett fra crysis. Syns heller ikke crysis er en mal for valg av gfx da det blir rimelig kjedelig etter andre gangen igjennom.

Lenke til kommentar

Nec.. Stortsett noe av det beste som finnes og 200-300 er ikke mye uansett. Nec AD 7200 er sata så den spiser en av de portene, men om dette ikke betyr noe, så er det mindre kabel rot i kabinettet :D.

Ellers.. Om du ikke kjøper et nvidia kort kan du ikke kjøre 2 kort i SLI. Trist, men sånn er det bare.

Og ja, er enig i at å bruke crysis som mal for valg av grafikkort er dumt, da du overdimensjonerer for mye. Dog, et 8800gts G92 kort er det jeg ville anbefalt. Samt et nvidia 750 SLI eller lignende hovedkort. Da har du muligheten til å oppgradere senere. 680, 780 og 790 er kun for entusiaster, og TriSLI (780 eller 790). 790 kortene har ikke vært ute så lenge og det er fremdeles et par småting med dem, dog siste P04 bios løser mange av problemene så er fremdeles vista kjip på drivere :D..

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...